arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

سالک:تبلیغات گسترده در صدا وسیما به تجمل گرایی دامن می زند/رسانه ملی در ساخت سریال‌ موفق نبوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صدا وسیما در ساخت سریال موفق نبوده است، گفت: تبلیغات گسترده در صدا وسیما به تجمل گرایی درسطح جامعه دامن می زند.

احمد سالک کاشانی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره انتقادات وارده به سریال هفت سنگ، گفت: هنوز موفق به تماشای این سریال نشدم اما براساس برخی شنیده‌ها گفته می‌شود که این سریال منطبق با یکی از فیلم‌های خارجی است به طوریکه در متن این سریال به نکاتی اشاره شده که با عرف مسائل خانوادگی در ایران سازگار نیست؛ با این حال بهتراست که بر اساس مستندات وشنیده های دقیق درباره این سریال قضاوت صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما مخالف سریال سازی درصدا وسیما نیستیم واگر این موضوع با توجه به ارزش های دینی انجام شود هیچ گونه اشکال و منعی ندارد، اما شاید صدا و سیما در موضوع ساخت سریال در مناسبت‌های مختلف موفق نبوده و دراین بخش انتقادهایی به عملکرد صدا و سیما وارد است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شرایطی که از صداوسیما به دلیل ضعف در ساخت سریال‌های موفق انتقاد می شود، مسئولان سازمان بحث نبود بودجه کافی واعتبارهای لازم را به میان می‌آورند که البته در بسیاری ازموارد مباحثی چون نبود بودجه منطقی نیست.

سالک کاشانی با انتقاد از حجم بالای تبلیغات در صدا وسیما، تاکید کرد: حجم بالای تبلیغات در شبکه‌های صدا وسیما به نوعی تجمل گرایی را درسطح جامعه رواج می دهد که برای بررسی مواردی از این دست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس چندی پیش بازدیدی از شبکه 8 تلویزیون داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس با تاکید بر اینکه نسبت به عملکرد صدا وسیما در حوزه های مختلف انتقاد هایی وجود دارد، افزود: مسئولان صدا وسیما بارها اشاره کردند که بخشی از بودجه مورد نیاز این سازمان از طریق تبلیغات در شبکه‌های تلویزیون تامین می‌شود و برای جبران کمبود اعتبارات اقدام دیگری نمی توان کرد، اما اشکال این است که این نوع از تبلیغات به تجمل گرایی دامن می زند./

نظرات بینندگان