arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

نمی دانم اخبار پیرامون قضاوت فغانی در جام‌جهانی از کجا می‌آید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حسین عسگری در خصوص اینکه "ماژیچ" داور صربستانی بازی ایران - آرژانتین بدترین داور مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل انتخاب شده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: واقعا نمی‌دانم این اخبار از کجا مطرح می‌شود زیرا کمیته داوران فیفا به هیچ وجه اسامی داوران ضعیف مرحله گروهی و حذف شده از جام را روی سایت فیفا قرار نمی‌دهد.

وی در مورد اینکه اعلام شده با حذف برخی از داوران احتمال دارد علیرضا فغانی برای قضاوت دیدارهای پایانی انتخاب شود، اظهار کرد: واقعا نمی‌دانم این مطالب خیالی چگونه مطرح می‌شود. فیفا برای قضاوت مسابقات جام جهانی 25 داور اصلی و 8 داور ذخیره را انتخاب می‌کند و پیش بینی هر اتفاقی را انجام می‌دهد، هر موقع هم نیاز باشد، داوران را به عنوان داوری اصلی یا ذخیره معرفی می‌کند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اولا فیفا داورانی که اخراج می‌شوند را اعلام نمی‌کند. دوما بعد از پایان مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی، خیلی از داوران به کشورشان بر می‌گردند زیرا تنها 8 بازی می‌مانند که 14 داور برای قضاوت این بازی انتخاب می‌شوند. ضمن اینکه هر داور روزانه 1000 دلار برای فیفا هزینه دارد، پس بهتر است تعداد آنها را کمتر کند.

عسگری اضافه کرد: البته بسیار خوشحال می‌شویم و دوست داریم به علیرضا فغانی و حسن کامرانی‌فر هم در این جام قضاوت برسد اما اینکه برخی‌ها می‌گویند با اخراج بعضی‌ از داوران، قضاوت به علیرضا فغانی می‌رسد درست نیست.

وی همچنین ادامه داد: اینکه علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم دیدار افتتاحیه جام انتخاب می‌شود، یک اتفاق بزرگ بود زیرا داور چهارم هم در قضاوت یک بازی نقش مهمی دارد و باید بیرون زمین را به خوبی کنترل کند. البته همه دوست دارند فغانی و کامرانی‌فر را به عنوان تیم داور اصلی یکی از مسابقات جام ببینند اما اینکه در جام جهانی به آنها چندین داوری داده‌اند، اتفاق خوبی بود.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به عملکرد خوب داوران استرالیایی و ازبکستانی در جام جهانی، در مورد قضاوت‌های نیشیمورای ژاپنی گفت: این داور ژاپنی در گذشته قضاوت‌های خوبی را از خود ارائه کرده بود اما یک روز هم‌ می‌شود، روز داور نباشد و نتواند در یک بازی عملکرد خوبی داشته باشد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان