arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش درگذشت+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  امیر سرتیپ بازنشسته ستاد محمدحسین معین پور فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه بدرود حیات گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ ستاد معین پور از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که سال ها مشقات ناشی از بیماری سرطان را تحمل کرد.

بر اساس این گزارش، مراسم تشییع پیکر وی صبح دوشنبه با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.



سرتیپ معین پور سال های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشت.

او در مهرماه 1331 وارد دانشکدهٔ افسری شده و پس از فارغ التحصیلی در رستهٔ خلبانی در نیروی هوایی خدمت می کرد. وی ضمن طی دوره های مختلف تخصصی و نظامی، دورهٔ خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دورهٔ کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرده بود.

سرتیپ معین پور در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشگر ولی الله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی این امیر ارتش، نیروی هوایی در عملیات بزرگی نظیر فتح المبین و بیت المقدس نقش سرنوشت سازی را به عهده داشت که به بازپس گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان