arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

خوردن کفگیر تلویزیون به تهِ دیگ و چشمان سرخ بازیگران!

دهقان‌نسب افزود: «جاده قدیم»‌ اولین کار مناسبتی من برای ایام رمضان است اما پیش از این در سریال‌هایی برای ماه محرم بازی کرده بودم. همچنین تاکنون کم و بیش در آثار طنز مانند «این راهش نیست» کار نوید مهین‌دوست بازی کردم اما در کل مخاطبان من را بیشتر به عنوان بازیگر آثار جدی می‌شناسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حبیب دهقان‌نسب با تأیید تأثیر منفی شتابزدگی بر ساخت سریال‌های مناسبتی گفت: به نظر می‌رسد که هزینه‌ی کم برای مسئولان بیشتر از ساخت یک سریال خوب اولویت دارد.

به گزارش انتخاب، بازیگر سریال ماه رمضانی «جاده قدیم»  بیان کرد: با توجه به اینکه ما مناسبت‌هایی داریم که برایشان فیلم و سریال ساخته می‌شود اما از بدِ حادثه نمی‌دانم چرا از دو - سه ماه مانده به پخش، تازه شروع به تولید می‌کنند.

وی افزود: اگرچه ممکن است تولید یک سریال پنج ماهه در سه ماه از بار هزینه‌ها کم کند، اما از طرف دیگر به همان نسبت به کار لطمه می‌زند. به نظر من باید به مخاطب اهمیت داده شود و کارهای باکیفیت‌تری ساخته شود.

*** مسئولان برای آثار مناسبتی اهمیت قائل نیستند

این بازیگر ادامه داد: چه بسا کارهایی بوده‌اند که هزینه‌های چند میلیاردی برای تولیدشان صرف شده اما شاید آثار خیلی خوبی هم از آب درنیامده‌اند؛ برای کارهای مناسبتی اهمیتی قائل نیستند و این اشتباه بزرگی است، چون در همین مناسبت‌هاست که مخاطب بیشتر از زمان‌های دیگر تلویزیون نگاه می‌کند.

دهقان‌نسب خاطرنشان کرد: شتابزدگی در ساخت سریال‌های مناسبتی درد بزرگی برای همه کسانی است که در این ایام فیلم و سریال می‌سازند. همچنین در چنین شرایطی فشار کاری نیز بر روی عوامل بیشتر است و تأمل و تفکر را از بازیگر و عوامل می‌گیرد؛ همه دائم باید در حال فعالیت باشند و به جای هشت ساعت استراحت، چهار ساعت استراحت کنند و این باعث می‌شود که ذهن فعال خود را از دست بدهند.

او ادامه داد: به همین دلیل هر چقدر که ساخت یک سریال به پایانش نزدیک می‌شود انرژی بازیگران و عوامل نیز کمتر می‌شود. در این زمان‌ها اگر به چشمان بازیگران نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چشمانشان کاملا سرخ است و این به خاطر کم‌خوابی و استراحت کم است. شاید در هنگام پخش نیز از نظر بازیگری، کارگردانی، دکوپاژ، میزانسن و ... نیز بین سکانس‌هایی که در ابتدا تصویربرداری شده با سکانس‌هایی که در پایان ضبط شده‌اند تفاوت وجود داشته باشد.

دهقان‌نسب توصیه کرد: بهتر است مسئولان با تأمل بیشتری به سریال‌های مناسبتی نگاه کنند و هزینه بیشتری برای آن‌ها صرف کنند؛ چرا که مطمئنا در این صورت کارهای بهتری نیز ساخته می‌شود.

*** اسپانسرها گل‌درشت نباشند

بازیگر سریال «جاده قدیم» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی میزان و نحوه استفاده از اسپانسر در سریال‌ها گفت: با اسپانسرها موافق نیستم یا حداقل اگر قرار است اسپانسری از اثری حمایت کند نباید اینقدر گل‌درشت باشد؛ مثلا در برنامه‌های کودک که در گذشته دائم راجع‌ به کالایی که قرار بود تبلیغ شود، صحبت می‌شد و برنامه در خدمت کالا قرار می‌گرفت، در حالی که باید برعکس می‌بود.

جاده قدیم

او یادآور شد: حتی در سریال «پایتخت 3» نیز اسپانسر کار دائم در چشم می‌خورد و گویا داشت به مخاطب تحمیل می‌شد؛ این گل‌درشت بودن اسپانسرها در کارها چندان جالب نیست، به هر حال ما مملکت فقیری نیستیم و پیش از این‌ها تلویزیون هزینه همه سریال‌ها را تأمین می‌کرد و صحبت از اسپانسر نیز نبود اما نمی‌دانم به چه دلیل ناگهان کفگیر تلویزیون به ته دیگ خورده است و مسئولان تلویزیون گروه‌ها را ملزم کرده‌اند که حتما از اسپانسر استفاده کنند.

*** علاقه به بازی در سریال‌های نوروزی

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره چگونگی حضور خود در سریال ماه رمضانی بهرام بهرامیان توضیح داد: طبق معمول مانند همیشه در خانه نشسته بودم، تلفن زنگ زد و از وجود چنین پروژه‌ای به من خبر دادند، به دفتر آقای بهرامیان رفتم، ایشان نیز از آنجا که متن فیلمنامه کامل نبود توضیحاتی درباره داستان ارائه کردند و من نیز به دلیل اینکه از متن و نقشم در این کار خوشم آمد از قبل نیز درباره آقای بهرامیان شناخت داشتم، بازی در «جاده قدیم» را پذیرفتم.

او درباره نقش خود نیز گفت: در «جاده قدیم» نقش یک سروان پلیس به نام سخایی که افسر نگهبان کلانتری آن منطقه است را بازی می‌کنم؛ آخرین کاری که از من در تلویزیون پخش شد سریال «بال‌های خیس» به کارگردانی آقای عباس رنجبر بود.

دهقان‌نسب افزود: «جاده قدیم»‌ اولین کار مناسبتی من برای ایام رمضان است اما پیش از این در سریال‌هایی برای ماه محرم بازی کرده بودم. همچنین تاکنون کم و بیش در آثار طنز مانند «این راهش نیست» کار نوید مهین‌دوست بازی کردم اما در کل مخاطبان من را بیشتر به عنوان بازیگر آثار جدی می‌شناسند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه دارد در سریال‌های نوروزی نیز ایفای نقش کند عنوان کرد: بستگی به متن و نقش دارد. طبیعتا اگر کار خوبی باشد و بتوانم از عهده‌اش بربیایم علاقه‌مندم در سریال‌های نوروزی نیز بازی کنم.

دهقان‌نسب درباره آخرین فعالیت خود نیز به ایسنا گفت: قرار بود در سریالی با عنوان «مسافر ونیزی» برای شبکه نمایش خانگی بازی کنم که از دی‌ ماه سال 92 به من پیشنهاد شد. با عوامل این کار قرارداد بستم، در مراسم رونمایی آن شرکت کردم و حتی تست گریم دادم؛ قرار بود چهار روز مانده به عید این سریال کلید بخورد اما به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش آمد تاکنون دیگر از آن‌ها خبری نشده است به همین دلیل تصمیم گرفتم بیش از این جوانمردی به خرج ندهم و زمانی که «جاده قدیم» به من پیشنهاد شد به این گروه پیوستم و دیگر نیز کاری با «مسافر ونیزی‌»ها ندارم.

سریال «جاده قدیم» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور با بازی حمیدرضا آذرنگ، یکتا ناصر، شهرام حقیقت دوست، امید روحانی، آنا نعمتی و ... برای پخش در ایام رمضان ساخت می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کفگیر ، اسپانسر ، گل درشت
نظرات بینندگان