arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

آیا کاپلو این بار از جام جهانی سربلند بیرون می آید؟

فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه که نخستین بار طی 12 سال گذشته تیم روسیه را به رقابت های جام جهانی برزیل رهنمون کرده است ، در پی اثبات توانمندی های خود در رقابت های جام جهانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه که نخستین بار طی 12 سال گذشته تیم روسیه را به رقابت های جام جهانی برزیل رهنمون کرده است ، در پی اثبات توانمندی های خود در رقابت های جام جهانی است.

به گزارش «انتخاب»، روس ها در پی باخت مقابل تیم اسلوونی در بازی پلی آف از صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بازماندند اما در آن زمان کاپلو هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده داشت.

در جام جهانی 2010 ؛ تیم انگلیس با دو مساوی و یک برد به مرحله یک شانزدهم صعود کرد اما در این مرحله چهار بر یک به آلمان باخت و حذف شد که سنگین ترین باخت تیم انگلیس در جام جهانی محسوب می شد. کاپلو نه تنها به سبب نتایج کسب شده و سبک بازی بلکه به سبب تدابیر انضباطی شدیدی که در اردوی تیم انگلیس در روستنبرگ اجرا کرده بود ، تحت انتقادات شدید رسانه های انگلیسی قرار گرفت .

بدین ترتیب کاپلو تصمیم گرفت این بار راهی روسیه شود و در این کشور با استقبال مقامات ، بازیکنان و رسانه ها مواجه شد.

او طی 18 ماه گذشته در پی تقویت خط دفاعی تیم روسیه بر آمد تا جایی که این تیم در رقابت های انتخابی جام جهانی تنها پنج گل دریافت کرد. این تیم در عین حال در خط حمله خود به پیشرفت هایی رسید و موفق شد در رقابت های انتخابی 20 گل به ثمر برساند.

کاپلو اعلام کرد:« من خوش بین هستم . همواره تلاش می کنم مثبت فکر کنم . همواره می خواهم تا جایی که ممکن است به سطحی جدید برسم و بازیکنان من نیز باید این گونه فکر کنند.»

سرمربی سابق تیم های میلان ایتالیا و رئال مادرید اسپانیا به منظور ماندن در روسیه قرارداد جدیدی با فدراسیون فوتبال روسیه تا پس از جام جهانی 2018 در این کشور امضا کرده است . او تیمی باتجربه را از دیک ادووکات هلندی تحویل گرفت . در حالی که بیشتر بازیکنان تیم ملی روسیه از تیم های زنیت سن پترزبورگ ، لوکوموتیو و زسکا و دینامو هستند اما کاپلو در پی یافتن استعدادهایی در دیگر تیمها نیز بوده است.

در این باره می توان به الکسی کوژلوف اشاره کرد که در تیم کوبان کراسنودار بازی می کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاپلو همچنین گفت:« ما همواره به آینده چشم داریم . در جام جهانی می خواهیم تا جایی که می توانیم تلاش کنیم . صعود از گروهمان مهمترین هدف ما محسوب می شود.»
نظرات بینندگان