arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دستیار ویژه روحانی:

شخص رییس‌جمهوری به عملکرد صداوسیما نقد دارد/ اراده جدی باشد خودسرها جمع می‌شوند

دستیار ویژه رییس‌جمهوری تاکید کرد: «دولت نسبت به رفتار صداوسیما در قبال دولت، نقدهای جدی دارد. شخص رییس‌جمهور و ارکان دولت هم منتقد رفتارها و عملکرد صداوسیما در قبال دولت هستند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عملکرد صداوسیما در قبال دولت، مورد انتقاد علی یونسی قرار گرفته است. دستیار ویژه رییس‌جمهوری در مورد عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت و رییس‌جمهوری به «جماران» گفت: «صداوسیما باید در انعکاس نظرات و فعالیت‌های دولت و پوشش خبری سخنرانی‌ها و سفرهای رییس‌جمهور کوتاهی نکند.» وزیر سابق وزارت اطلاعات افزود: «متاسفانه صداوسیما در جایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این در حالی است که جایگاه رسانه ملی، جایگاه یک رسانه اپوزیسیون نیست. اصولا صداوسیما باید حامی رییس‌جمهور باشد و در عین حال نظرات مردم را در رابطه با دولت منعکس کند.»چهار روز پیش صداوسیما مانع از پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری شد. لغو پخش سخنرانی حسن روحانی از رسانه ملی در روز ملی ارتباطات و روابط عمومی رخ داد. این در حالی بود که تمامی هماهنگی‌های لازم از سوی دولت با مسوولان صداوسیما صورت‌گرفته بود. پیش از این هم دومین گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهوری با مردم دچار اخلال شد. «ایرنا» از کارشکنی رییس صداوسیما در پخش‌زنده گفت‌وگوی تلویزیونی حسن‌ روحانی با مردم خبر داده بود؛ گفت‌وگویی که نهایتا با یک‌ساعت‌ونیم تاخیر از شبکه یک سیما پخش شد.


شخص رییس‌جمهوری به عملکرد صداوسیما نقد دارد

دستیار ویژه رییس‌جمهوری تاکید کرد: «دولت نسبت به رفتار صداوسیما در قبال دولت، نقدهای جدی دارد. شخص رییس‌جمهور و ارکان دولت هم منتقد رفتارها و عملکرد صداوسیما در قبال دولت هستند.» او در ادامه گفت: «علاوه بر شبکه‌های سراسری در استان‌ها هم، صداوسیما عملکرد مناسبی در قبال دولت و سفرهای استانی رییس‌جمهور ندارد. در سفر رییس‌جمهور به استان ایلام همراه ایشان بودم. اصولا در آن روز مهم‌ترین خبر استان ایلام سفر رییس‌جمهور و تعداد زیادی از اعضای هیات دولت به ایلام بود. ولی وقتی تلویزیون استان ایلام را می‌دیدم متوجه شدم که به طور عجیبی به مسایل فرعی و طنزآلود می‌پردازند و سفر دکتر روحانی و هیات دولت را پوشش مناسب نمی‌دهند طوری که انگار هیچ اتفاقی در این استان روی نداده است.» یونسی ادامه داد: «خبر سفر هیات دولت به این استان علاوه بر مقیاس استانی در سطح ملی نیز خبر مهمی محسوب می‌شد که متاسفانه با بی‌تفاوتی صداوسیمای ایلام مواجه شده بود. متاسفانه صداوسیما به وظیفه ملی خودش در قبال دولت عمل نمی‌کند.»


عملکرد منفی صداوسیما در انصراف از یارانه‌


دستیار ویژه رییس‌جمهوری با انتقاد از عملکرد صداوسیما در مورد برنامه‌های تبلیغی انصراف از یارانه‌ها گفت: «عملکرد صداوسیما در موضوع انصراف از یارانه‌ها کاملا جهت‌دار بود. اینها وقتی دلشان می‌خواهد فضا را چنان آماده می‌کنند که جامعه با تمام وجود پای کار می‌آید و وقتی هم که مایل به همراهی با موضوعی نیستند طوری عمل می‌کنند که باعث واکنش منفی مردم می‌شوند. یکی از مواردی که صداوسیما عملکرد مناسب ملی نداشت، موضوع انصراف از یارانه‌ها بود.» علی یونسی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی حل معضل نیروهای خودسر در به‌هم‌زدن مراسم‌ها و سخنرانی‌ها عنوان کرد: «قبل از اینکه نقدی بر سایرین داشته باشیم یادآوری می‌کنم که دولت مسوول برقراری امنیت در کشور است و در سطح استان‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها باید در برقراری امنیت در برابر نیروهای خودسر درست عمل کنند.»

اراده جدی باشد خودسرها جمع می‌شوند


او در پایان گفت: «اگر اراده جدی در برخورد با گروه‌های خودسر وجود داشته باشد این مساله می‌تواند با همکاری وزارت اطلاعات، وزارت کشور و نیروی انتظامی و برخورد قاطع دولت کاملا حل شود و دیگر با این اتفاقات که گروهی خودسر سخنرانی کسی را بر هم بزنند و ایجاد ناامنی کنند، مواجه نشویم.» آخرین اقدام گروه‌های خودسر موجب لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد شد. 16اردیبهشت قرار بود سید‌حسن خمینی به دعوت دانشگاه آیت‌الله بروجردی در استان لرستان حضور یابد؛ اما با تجمع گروه‌های خودسر که روز گذشته مقابل این دانشگاه صورت گرفت، شورای تامین استان سخنرانی سیدحسن خمینی را به‌علت عدم تامین امنیت مراسم لغو کرد.  در پی این اقدام، دانشگاه آیت‌الله بروجردی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آنها و اصرار برخی مسوولان و تاثیرگذاران این شهر بر برگزاری همایش، با حذف یکی از سخنرانان از آنجا که این کار موجب شکستن حرمت میهمان همایش می‌شد، کل همایش لغو می‌شود.» گفتنی است دو روز پیش منوچهر فراقی فرماندار بروجرد با پذیرش قصور در لغو سخنرانی سیدحسن خمینی، استعفا داد.

منبع: شرق
نظرات بینندگان