arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

جلسه فراکسیون دانشگاهیان با وزیرعلوم

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه این فراکسیون با «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در فضایی صمیمی گفت: نگاه جلسه نگاهی فنی با رویکرد آموزش عالی برای بررسی چالش های ملی و محلی در زمینه آموزش عالی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جواد هروی» با تشریح نشست مشترک امروز فراکسیون دانشگاهیان مجلس با «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نمایندگان نشستی صمیمی و دوستانه با وی داشتند و مسایل، مشکلات و معضلات آموزش عالی اعم از کلیت کشور و یا مباحث محلی را با صراحت مطرح کردند.

وی تصریح کرد: این گفت وگوها و جلسات باید ادامه یابد تا بسیاری از مشکلات و سوالات در این جلسات حل شود و اگر بتوانیم تعامل بین مجلس و دولت با این شیوه را ادامه دهیم، این نشست ها می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه مباحثی درباره برخی دانشگاه ها، بورسیه های مختلفی که صورت گرفته و انتخابات دانشگاه تهران برای انتخاب رییس جدید مطرح شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه بیشتر مباحث بنیادین از جمله بحث جذب هیات علمی، پذیرش دانشجو، توسعه آموزش عالی و فضای عمرانی دانشگاه ها و پژوهش در سطح ملی مطرح شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این جلسه بیشتر تعاملی بود و مباحث تخصصی مورد بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: فرجی دانا نیز با آرامش کامل به نمایندگان پاسخ داد.

هروی ادامه داد: البته بیشتر مباحث مطرح شده از منظر آموزش عالی بود تا مباحث سیاسی و جناحی، همچنین درباره برنامه های وزیر علوم در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز بحث شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان