arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

رقابت 4نفر براي در اختيار گرفتن يک‌ساله استقلال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رقابت 4نفر براي در اختيار گرفتن يک ساله باشگاه استقلال
 

 پس از معرفي اعضاي هيئت مديره باشگاه پرسپوليس، وزارت ورزش و جوانان قصد دارد در هفته آينده تکليف هيئت مديره باشگاه استقلال را نيز مشخص کند تا آبي‌پوشان پايتخت همانند سرخ‌پوشان از بلاتکليفي خارج شوند.

به گزارش تسنيم، دغدغه وزارت ورزش انتخاب تيمي قدرتمند و البته مورد تاييد اين وزارتخانه براي انتخاب اسپانسر است تا بتواند مانند پرسپوليس بودجه 30 ميلياردي براي فصل آينده به اين باشگاه ترزيق و همچنين بخشي از بدهي‌هاي گذشته باشگاه استقلال را تقبل کند.

در اين زمينه شنيده مي‌شود 4 فرد و گروه خواهان واگذاري يک ساله اسپانسري باشگاه استقلال هستند. يکي از اين افراد مهدي پرهام مالک پيشين نساجي مازندران و عضو پيشين هيئت مديره استقلال است که هفته گذشته با امير رضا خادم معاون پارلماني وزير ورزش و جوانان جلسه‌اي برگزار کرد. او ضمن ضمانت پرداخت 30 ميليارد تومان براي يک‌ فصل خواستار حضور افراد مدنظرش در هيئت مديره هم شده است.

اين نکته را بايد در گروه پيشنهادي پرهام اضافه کرد که با توجه به سابقه همکاري او با مقداد نجف‌نژاد رئيس هيئت مديره باشگاه استقلال و با انتخاب گروه پرهام شايد شاهد ادامه فعاليت نجف‌نژاد در استقلال باشيم. در اين ميان شنيده مي‌شود حسن زماني ديگر عضو هيئت مديره استقلال نيز در تيم پيشنهادي پرهام قرار دارد.

از برادران شفيع‌زاده مديران پيشين استقلال اهواز و عبدالرضا موسوي مديرعامل هواپيمايي زاگرس به عنوان ديگر افرادي که خواهان اسپانسري استقلال براي يک سال هستند و در اين باره با وزارت ورزش هم صحبت‌هايي انجام داده‌اند، ياد مي‌‌شود.

مديرعامل هواپيمايي زاگرس يکي از دوستان امير قلعه‌نويي است و سرمربي استقلال بارها در مصاحبه‌هاي خود از وي به دليل در اختيار گذاشتن مقدمات سفر به شهرهاي ايراني براي برگزاري مسابقات تشکر کرده است.

نفر چهارم علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال است که هفته گذشته و پس از پايان جلسه با خادم در وزارت ورزش اعلام کرد که دو پيشنهاد خود را به وزارت ورزش داده است. مديرعامل استقلال در تشريح اين 2 پيشنهاد عنوان کرد:«من دو پيشنهاد را در جلسه با مسئولان وزارت ورزش مطرح کردم؛ اول آنکه 3 عضو هيئت مديره را خودم به اين گروه اضافه کنم و پولي هم از وزارت ورزش نگيرم ضمن آنکه 10 ميليارد از بدهي‌هاي استقلال را هم پرداخت کنيم. پيشنهاد دوم ما اين است که بودجه را به صورت 50 -50 پرداخت کنند در آن شرايط هم مي‌توانيم 20 ميليارد از 40 ميليارد بدهي استقلال را تسويه کنيم».

نکته قابل توجه اينکه امير قلعه‌نويي با همه افرادي که در بالا به آنها اشاره شد رابطه نزديکي دارد و اگر هر کدام از اين افراد باشگاه استقلال را تحويل بگيرد، براي سرمربي استقلال شرايط خوبي رقم مي‌خورد، البته در صورتي که مديرعامل باشگاه استقلال فردي در تضاد با قلعه‌نويي - همانند واعظ آشتياني- نباشد.

ممکن است افراد ديگري هم به اين گزينه‌ها اضافه شوند و در نهايت اسپانسري استقلال به فرد يا گروه ديگري برسد اما آنچه اکنون وجود دارد اين است که وزارت ورزش نمي‌خواهد نامي از اين افراد برده شود و اسپانسر کاملا در سايه باشد درست همان برنامه‌اي که درباره باشگاه پرسپوليس پياده شد و اهالي ساختمان سئول به صورت رسمي نام اسپانسر سرخپوشان را اعلام نکردند.

درباره مديرعاملي هم اسامي مختلفي به گوش مي‌رسد از جمله قريب اما تجربه انتخاب اعضاي هيئت مديره پرسپوليس نشان مي‌دهد که بايد تا لحظه آخر منتظر تصميم وزارت ورزش و جوانان ماند.

نظرات بینندگان