arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

دولت سکوت کند ممکن است مردم فکر کنند حق با تندروهاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه دولت نباید در مقابل هجمه‌ها سکوت کند، تاکید کرد: دولت با پاسخ‌های قانونی به افراطی‌ها، افکار عمومی را تنویر کند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با آنا، با بیان اینکه تخریب از سوی هر فرد یا جناح سیاسی‌ای که صورت گیرد ناپسند و محکوم است،گفت: تخریب چهره‌ها، شخصیت‌ها و مسئولان و حاشیه سازی برای آنها روشی ناپسند است که متاسفانه برخی جناح های سیاسی و افراد تندرو برای ضربه زدن به رقیب خود از آن استفاده می‌کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مخالفان دولت و رئیس جمهوری مطمئنا بیکار نمی‌نشینند، گفت: آنها برای تثبیت خط و مشی  خود و رسیدن به اهداف‌شان منتظر جزئی‌ترین اتفاق‌ها هستند تا از کاه، کوه بسازند؛ لذا مخالفان دولت برای رسیدن به اهداف‌شان  با استفاده از سایت‌ها و رسانه‌هایی که در اختیار دارند در بسیاری از مواقع مطالب خلاف واقع منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت تا آنجا که می‌تواند مراقب باشد گرفتار حاشیه سازی‌ها نشود، زیرا تندرو‌ها از اینکه قدرت را از دست داده‌اند ناراحتند و نمی‌خواهند اجازه دهند خط اعتدال در سیاست کشور ادامه پیدا کند.

راه‌چمنی گفت: طبیعتا این حاشیه سازی‌ها در تصمیمات دولت اخلال ایجاد می‌کند و مسلما دولت برای اداره کشور نیاز به آرامش دارد، دولت اگر در چارچوب قوانین عمل کند کسی نمی تواند مدعی او شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار مخالفان با دولت غیر منصفانه است، افزود: تنها 8 ماه از عمر دولت می‌گذرد و در این مدت یک عده دائما در کار دولت کارشکنی کرده‌اند با این وجود در این مدت کوتاه دولت توانسته بارقه‌ای از امید و نشاط در جامعه ایجاد کند، مردم به بهبود فضای اقتصادی امیدوارند، بنابراین باید دولت را همراهی و کمتر برای او مشکل سازی کرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: دولت هر کجا لازم است به تحرکات تندرو‌ها پاسخ  قانونی دهد، سکوت دولت در مقابل تندروها  ممکن است برای افکار عمومی این شائبه را به وجود بیاورد که نکند تندروها راست می گویند.

وی تصریح کرد: پاسخ های قانونی دولت به افراطی‌ها در تنویر افکار عمومی موثر خواهد بود، همچنین دولت می‌تواند تهمت‌ها و دروغ هایی که به او نسبت داده می شود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کند.
نظرات بینندگان