arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

خادم: صحبت‌هاي قلعه‌نويي را قبول دارم

نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش در امر خصوصي‌سازي سرخابي‌ها گفت: مديريتي که به تعهداتش پايبند نباشد بي کفايت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش در امر خصوصي‌سازي سرخابي‌ها گفت: مديريتي که به تعهداتش پايبند نباشد بي کفايت است.
 

 اميررضا خادم در گفت‌وگو با فارس، درباره اعلام بدهي پرسپوليس که در ابتدا 50 ميليارد و بعد 43 ميليارد اعلام شد، گفت: بدهي به طور دقيق در خاطرم نبود و به همين دليل گفتم حدود 50 ميليارد. خيلي هم با 43 ميليارد فرقي ندارد، بيشتر نباشد کمتر از اين مبلغ نيست اما عددي که اعلام شده با مبلغي که رويانيان گفته يعني 5 ميليارد قابل مقايسه نيست. ماليات و قرارداد را با هم جمع کنيم عدد بيشتر از  30 ميليارد مي‌شود.

وي ادامه داد: مبلغ بدهي‌ها مشخص است و اين موضوع از طرف من اعلام نشد بلکه يک گروه تأييد شده از سوي وزارت ورزش در باشگاه به اين جمع‌بندي رسيده است.

* ليست منتشر شده استقلال از سوي بازرسي وزارت بود نه من

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا در ليست منتشر شده استقلال رقم قرارداد بازيکنان خارجي اعلام نشده بود، اظهار داشت: اين ليست از طرف من نبود. اين مبلغ از طرف تيم بازرسي اعلام شد. بعضي‌ها مي‌گويند بهتر است باشگاه‌هاي ديگر هم مبلغ قراردادشان را ذکر کنند اما باشگاه‌هاي ديگر زير نظر وزارت ورزش نيستند البته به آنها پيشنهاد شده و فکر خوبي است.

خادم با بيان اينکه ارقام پرداخت شده و مبلغ قرارداد بازيکنان هيچ مشکلي ندارد، تصريح کرد: آنچه که ايراد دارد نحوه مديريت است. آنچه که محل ايراد ماست هزينه‌هايي است که در فوتبال مي‌شود يعني درآمدهاي غير مولد بودن فوتبال است البته در تمام دنيا هزينه‌ها بالاست اما درآمدهاي آنها با باشگاه‌هاي ما قابل مقايسه نيست. مديراني که باشگاه‌ها را در دست مي‌گيرند بايد درآمدها را هم مانند هزينه‌ها بالا ببرند نه اينکه هزينه‌ها بالا باشد بعد به دليل استفعا يا بهانه کنار بروند و مشکلات براي باشگاه باقي بماند. بعد هم بازيکن و مربي متأثر شود.

نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش در واگذاري سرخابي‌ها به بخش خصوصي عنوان کرد: گله‌مندي‌ها از ميزان دريافتي و قرارداد بازيکنان نيست. اگر من هم جاي آنها بودم دوست داشتم اين مقدار بيشتر شود. ورزشکاران ديگر مانند کشتي‌گيران و تکواندوکاران هم حرفشان اين نيست که چرا فوتبال زياد مي‌گيرد، حرفشان اين است که چرا به ما بيشتر نمي‌دهيد. مديري که قرارداد ببندد و بعد نتواند به آن پايبند باشد يعني سو استفاده، يعني بي‌کفايتي و اين کار از نظر اخلاقي درست نيست که قولي را بدهيم و به آن پايبند نباشيم.

* اشکالات مديريتي در 8 سال گذشته بيشتر شده است

خادم در ادامه صحبت‌هاي خود در پاسخ به اين سؤال که قلعه‌نويي در مصاحبه‌اي گفته  بهتر است شفاف‌سازي‌ها در مورد فروش نفت باشد و فقط در مورد فوتبال نباشد، تصريح کرد: به امثال امير قلعه‌نويي، علي دايي، پروين و مايلي‌کهن احترام مي‌گذارم و اعتقاد دارم بايد احترامشان حفظ شود، اما مسئوليتي که من دارم در حوزه ورزش است بنابراين درباره نفت که نمي‌توانم اظهارنظر کنم آن هم طبيعتا بايد شفاف‌سازي شود. بيش از 80درصد از اقتصاد ما دولتي است و هزينه‌ها از جيب دولت است بنابراين مديريت کردن آسان است، حرفي که قلعه‌نويي زده را قبول دارم . اين سيستم مشکل مديريتي دارد که مختص ورزش نيست. گوشه‌اي از اشکالات مديريتي در نظام مديريتي داريم که در 8 سال گذشته بيشتر هم شده است.

* استيلي و پيرواني قابليت حضور در هيأت مديره پرسپوليس را دارند

معاون پارلماني وزارت ورزش در مورد حضور استيلي و برادران پيرواني در وزارت ورزش که آيا براي حضور در هيأت مديره پرسپوليس بوده تصريح کرد: در هيأت مديره پرسپوليس حتما بايد پرسپوليسي‌ها باشند. نفراتي هم که شما نام برديد قابليت حضور در هيأت مديره را دارند بنابراين لازم است که حداقل دو نفر از جمع پيشکسوتان در هيأت مديره حضور داشته باشند.

خادم در پايان درباره اسپانسرهاي پرسپوليس خاطر نشان کرد: اسپانسر پيدا شده اما نبايد اين مورد فقط به يک پيراهن بسنده شود، هر وقت نام اسپانسر نهايي شد اعلام مي‌کنيم.

نظرات بینندگان