arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

ادامه تلاش‌ها برای یافتن هواپیمای مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
مقامات استرالیا روز جمعه از احتمال گسترش عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی در اعماق دریا خبر دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنانکه اسکن صوتی محل احتمالی سقوط این هواپیما در اعماق اقیانوس هند رو به پایان است و هیچ سرنخی تاکنون پیدا نشده است مقامات استرالیا اعلام کردند عملیات جستجوی این هواپیما احتمالا گسترش پیدا خواهد کرد.

مرکز هماهنگی عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزی در استرالیا اعلام کرد یک زیردریایی روباتیک 95 درصد از منطقه مورد نظر به وسعت 310 کیلومتر مربع را از هفته گذشته جستجو کرده است اما هیچ نشانه ای پیدا نشده است.

یک فروند زیردریایی آمریکا موسوم به « بلوفین - 21 » که مجهز به دستگاه دریافت سیگنال در آب است عملیات جستجو را در منطقه ای به وسعت ده کیلومتر در شعاع چهار و نیم کیلومتری اعماق آبهای سواحل غرب استرالیا آغاز کرده است.

قرار است این عملیات ظرف چند روز آینده پایان یابد و چنانچه هیچ نشانه ای یافت نشود زیردریایی بلوفین عملیات جستجو را تا شعاع ده کیلومتری ممنطقه مورد نظر گسترش خواهد داد.

مرکز هماهنگی عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزی در استرالیا اعلام کرد هم اکنون با شرکای بین المللی خود از نزدیک در تماس هستیم تا عملیات جستجو به بهترین نحو ادامه یابد.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد دولت وی گزارش اولیه درباره ناپدید شدن هواپیمای این کشور را هفته آینده منتشر خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس از کانبرا ، یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی هشتم ماه مارس هنگامیکه از کوالالامپور با 239 مسافر عازم پکن بود بنا به دلایلی نامعلوم از صفحه رادار محو و سپس ناپدید شد.
نظرات بینندگان