arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

احتمال تحولات بنیادین در حزب کارگزاران سازندگی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حزب کارگزاران سازندگی برای دور جدید فعالیت های خود دست به تغییرات جدی در ترکیب شورای مرکزی  زده است. سعید لیلاز و محمد قوچانی از تازه واردان شورای مرکزی این حرب هستند.

به گزارش پیام نو قرار است شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تغییرات اساسی داشته باشد. اخبار قطعی حاکی از حضور محمد قوچانی و سعید لیلاز در شورای مرکزی این حزب است. غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در گفت و گو با پیام نو این اخبار را تائید می کند.

 شنیده می شود علی جمالی، دبیر سابق سیاسی ادوار تحکیم وحدت نیز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خواهد شد. همچنین گفته می شود در شورای مرکزی جدید افرادی چون محمد عطریانفر دیگر جایی نخواهند داشت.

 سعید لیلاز در گفت و گو با پیام نو تائید کرد که برای پیوستن او به شورای مرکزی حزب کارگزاران مذاکراتی در جریان است. لیلاز در پاسخ به این سوال که «پاسخ شما به درخواست ها چه خواهد بود»، گفت: «وقتی هم آقای مرعشی این درخواست را داده اند و هم آقای کرباسچی، دیگر چاره ای جز پدیرفتن وجود ندارد».

لیلاز همچنین ضمن تاکید بر اینکه اطلاع خاصی از  دیگر گزینه های شورای مرکزی حزب کارگزاران ندارد، گفت: «من فقط می دانم همین پیشنهادها هم برای آقای قوچانی مطرح شده تا ایشان هم به شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه شوند».

شنیده شد علی سیاسی راد، عضو سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت نیز به عنوان گزینه دیگر شورای مرکزی کارکزاران نام برده می شود. البته گفته شده که پیوستن او به این مجموعه هنوز قطعی نیست و رایزنی دو طرف در این باره ادامه دارد.

از طرف دیگر کارگزاران مشغول ترمیم تشکیلات خود در استان های مهم کشور است.

این اما تمام تغییرات احتمالی در حزب کارگزاران سازندگی نخواهد بود، چرا که احتمالا مهمترین تغییر کارگزاران در آینده نزدیک جانشینی حسین مرعشی به جای غلامحسین کرباسچی در مقام دبیر کلی این حزب است. جایی که از محمد هاشمی نیز به عنوان یک گزینه جدی دیگر نام برده می شود. کارگزاران سازندگی نگران این هستند که محکومیت قبلی حسین مرعشی و همچنین حکم ۶ سال محرومیت از فعالیت در احزاب، نتواند به راحتی بر کرسی دبیرکلی کارگزاران تکیه کند.

نظرات بینندگان