arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۲

علم‌الهدی: «نرمش قهرمانه» مد نظر رهبر معظم انقلاب در نیویورک تجلی یافت ‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: دکتر روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبری را به خوبی به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد مقدس که در جمع زایران و مجاوران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که استراتژی «نرمش قهرمانانه» همچنان توسط دولت تداوم پیدا کند، اما دولت نباید راهبرد قرآنی را در برابر آمریکا فراموش کند.

امام جمعه مشهد ضمن قدردانی از عملکرد مسوولان و کارگزاران دولت در اجلاس مجمع عمومی نیویورک تصریح کرد: دولت دو مسوولیت دارد، حفظ عزت اسلام و مد نظر داشتن مصلحت مسلمانان.

وی افزود: مصلحت مسلمانان هیچ گاه نباید فدای عزت اسلام شود، چرا که مسلمانان در راه حفظ عزت اسلام شهدای زیادی را نثار کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امیدواریم با عنایت و توجه حضرت ولی عصر(عج) دولت بتواند با تدبیر و با حفظ اصول انقلاب، با تدبیر، در راه پیشبرد اهداف انقلابی و حل مشکلات مومنان و مسلمانان گام بردارد.

درک موقعیت دشمن، عدم غفلت و ایستادگی، راهبردهای سه‌گانه قرآن در سیاست خارجی

علم‌الهدی ضمن انتقاد از برخی اصحاب رسانه درباره اینکه عالم دینی حق ندارد دین را در عرصه سیاست خارجی مطرح کند، افزود: نظام جمهوری اسلامی، نظامی دینی است و برنامه، حرکت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در این کشور باید بر اساس قرآن صورت گیرد، همان طور که در شرایط کنونی کشور، قرآن سه راهبرد را در سه آیه مطرح کرده است.

وی با اشاره به سوره مبارکه بقره در رابطه با عدم تبعیت از روش‌های دشمن، خاطر نشان کرد: هدف مقام معظم رهبری از مطرح کردن استراتژی «نرمش قهرمانانه»، درک موقعیت دشمن و فهم سیاست‌گذاری‌های اوست، بنابراین مسوولان به عنوان کارگزاران سیاست باید بدانند که دشمن درنده و در تمامی عرصه‌ها شکست‌خورده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به سوره نساء، راهبرد قرآنی دیگر در خصوص موقعیت کنونی ایران را چنین ترسیم کرد: کفار دوست دارند که مسلمانان از داشته‌هایشان غفلت ورزند، در همین راستا ایران باید به داشتن فناوری هسته‌ای خود بیش از پیش پایند باشد.

وی درباره سومین راهبرد قرآنی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، مقام معظم رهبری دو نگرش خُردنگری و کلان‌نگری را عنوان کردند، به همین جهت تحریم و مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم نباید سبب تسلیم ملت بزرگ ایران در مقابل جبهه استکبار شود.

توصیه به بهره‌مندی از روز زیارتی حضرت رضا(ع)

علم‌الهدی با اشاره به هفتم مهر – 23 ذی‌القعده – روز زیارتی مخصوص امام هشتم (ع)، عزیمت آن حضرت از مدینه به مشهد را در راستای خنثی‌سازی نقشه مامون دانست و تصریح کرد: در بین ائمه(ع) بعد از سید‌الشهدا(ع)، زیارت هیچ امامی به اندازه زیارت امام هشتم(ع) مورد تاکید و توصیه واقع نشده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان امام هشتم(ع) مبنی بر اینکه هر کس مرا زیارت کند، ثواب زیارت 70 هزار بار حج مقبوله را از درگاه خداوند دریافت خواهد کرد، ادامه داد: در معارف اهل بیت(ع) پیش‌بینی می‌شد که انقلاب مجدد دین اسلام در این منطقه اتفاق خواهد افتاد و ایران به عنوان‌ پناهگاه مسلمانان شناخته خواهد شد، زیرا ایران استراتژیک‌ترین نقطه روی زمین و مرکز تجمع مسلمانان بوده که سبب نشر دین در کره زمین است.

وی در پایان ضمن بزرگداشت یاد شهید هاشمی‌نژاد، تصریح کرد: این شهید مظلوم یک عنصر قوی و نیرومند در مقابل التهاب و مبارزه هر جریان انحرافی در مشهد بود که مبارزه با کج‌روی را در صدر وظایف خود می‌دانست.

نظرات بینندگان