arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱

فیلم گرفتن از دخترانی که رایانه خود را برای تعمیر به حمام میبردند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پسر جوانی به جرم گرفتن فیلم و عکس از دختران دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ خانواده یک دختر نوجوان به اداره پلیس میروند و به آنها میگویند که مدتی است روی صفحه لب تاپ دخترشان یک پیغام عجیب ظاهر میشود.

تحقیقات کارشناسی در این مورد شروع شد،این  تحقیقات به یک تعمیرکار رایانه 20 ساله بنام "تریور هارول" ختم شد.

در بازجویی ها و تحقیقات اولیه از این متهم پلیس از زبان تریور شنید که او برنامه خاصی بر روی لب تاپ مشتریان خود که اغلب دختر و زن بودند نصب میکرده که  کنترل دوربین لب تاپ آنها را را راه دور به دست میگرفت.

"اندرو گودیش" سخنگوی پلیس در فولرتون در این مورد می گوید: به وسیله این برنامه جاسوسی مدیریت وب کم لب تاپ بدست این هکر می افتاد تا بتواند تصاویر این زنان و دختران را از دوربین خودشان ببیند.

این هکر زرنگ برنامه ای نصب کرده بود که پیغامی به این مزمون که "بزودی سنسور رایانه شما فیکس و رفع عیب میشود" را به صاحب لب تاب نشان میداد و همچنین به کاربر پیشنهاد میکرد که لب تاپ خود را در جای مرطوب مانند حمام و دستشویی قرار دهد تا سنسور زودتر پاک شده و رفع عیب شود.

به همین علت قربانیان به پیام گوش داده و غالبا لب تاپ خود را در دستشویی و یا حمام قرار میدادند و اطلاع نداشتند که وب کم در حال کار بوده و هکر در حال گرفتن تصویر از آنها است.

بعضی از قربانیان هوس رفتن به حمام کرده و در همین موقع متهم از آنها فیلمبرداری میکرده است.

البته این شخص با زرنگی تمام نخست تصاویر گرفته شده را روی سرور مستقر در دانشگاه محل تحصیلش ذخیره کرده و بعد از روی آن، به دستگاه خود انتقال میداد.

نظرات بینندگان