arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از نقض حکم اعدام بابک زنجانی تا اعلام آمادگی شهردار تهران برای کمک به طرح پلیس درباره حجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نقض حکم اعدام بابک زنجانی
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد. 

ترامپ: تجربه بدی با نتانیاهو دارم
ترامپ گفت «من تجربه بدی با بی بی بی(نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم». 

دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
وزیر کشور گفت: ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده است و بیش از این نباید وارد کشور شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم. 

گروسی به ایران سفر می‌کند
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای که قرار است در اصفهان برگزار شود، به ایران سفر خواهد کرد. 

اعلام آمادگی شهردار تهران برای کمک به طرح پلیس درباره حجاب
شهردار تهران ضمن حمایت از طرح نور پلیس گفت: طرح‌های پلیس باید مورد حمایت قرار بگیرد و ما هم در جهت همکاری و کمک به آن کاملا آماده هستیم. علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به نقش شهرداری در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: شهرداری در این حوزه یک وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارد و آن نیز این است که بتواند محیط‌بانی کرده تا فضا به سمت بی عفتی و بی حجابی در جامعه گسترش پیدا نکند.

کشف جرم جدید پرونده چای دبش
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که لازم شد در این خصوص از متهمان تحقیقات به عمل آید. 

تشکیل پروندهٔ قضایی برای ماجرای باغ ازگل پس از گزارش صدیقی
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل گفت: پس از گزارش آقای صدیقی پرونده قضایی تشکیل شد، افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمد. از مراجع ذی ربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری و همچنین از شهرداری استعلام انجام شده است. اظهارات سردفتری که این انتقال انجام شده اخذ شده است. پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است. 

لوفت‌هانزا تعلیق پروازها به تهران را تمدید کرد
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود از مبدأ و به مقصد تهران را تا نهم ماه می تمدید کرده است. 

دلار آزاد ۶۲۱۰۰ تومان
فارس نوشت: بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۲ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار افزایش یافته است. 

موارد ردصلاحیت روحانی
حسن روحانی از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام.

نظرات بینندگان