arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به حکم احتمالی دادگاه لاهه: اگر لازم باشد به خارج نمی‌رویم

شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه این رژیم مدعی شد حکم بازداشت دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه «ریاکاری مطلق» است. وی با اشاره به عواقب صدور این حکم افزود، اگر لازم باشد مقامات در اسرائیل می‌مانند و آن را ترک نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در حالی که مقامات صهیونیستی از بیم صدور حکم بازداشت دادگاه لاهه علیه تعدادی از این مقامات به اتهام عملیات نظامی در نوار غزه به تکاپو افتاده‌اند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی حکم بازداشت این دادگاه را «ریاکاری» دانست.
 
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه این رژیم مدعی شد حکم بازداشت دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه «ریاکاری مطلق» است.
 
وی با اشاره به عواقب صدور این حکم افزود، اگر لازم باشد مقامات در اسرائیل می‌مانند و آن را ترک نخواهند کرد.
 
کاتس همچنین گفت رژیم صهیونیستی در صورت لزوم عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب غزه  را به منظور دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا متوقف خواهد کرد؛ اظهاراتی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی حاضر به امتیاز دهی است.
 
بر اساس برآوردها، قرار است حکم دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام انجام عملیات نظامی در نوار غزه ظرف چند هفته آینده صادر شود.
 
در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه به دلیل ادامه عملیات نظامی در غزه، احتمال افزایش حکم‌های بازداشت بین‌المللی علیه مقامات ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو در دادگاه لاهه وجود دارد.
نظرات بینندگان