arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر کار: بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور باید در اختیار بخش خصوصی باشد

مرتضوی تصریح کرد: جهش تولید به تعبیر رهبری با مشارکت مردم رخ می‌دهد. ما سه بخش اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی را در قانون اساسی داریم که فقط آن بخش که مربوط به امنیت و اقتدار کشور است باید دولتی بماند و مابقی باید به شیوه تعاونی و خصوصی اداره شود. از نظر اسناد بالادستی و راهبردهای نظام ما باید بالای ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی مدیریت شود‌.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: صولت مرتضوی گفت: ما ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار کارگر زن در کشور داریم. در حوزه کشوری در میان کارمندان، پزشکان، پرستاران و متخصصان ما بهترین نیرو‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

نشست «تجلیل از واحد اقتصادی نمونه دوستدار خانواده» و «تجلیل از بانوان نمونه کارگر و فعال عرصه تولید» صبح امروز در مجموعه کارخانه آذین الکترونیک پیشرو با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و مدیران مجموعه و کارگران برگزیده برگزار شد.

اصلاح ماده ۱۶۷ قانون کار با هدف حمایت از زنان کارگر

در ابتدای این نشست که پس از دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محیط کارخانه و اهدای گل به کارگران مجموعه برگزار شد، خلج (مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: در سال جهش تولید و مشارکت مردمی باید توجه کرد که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند. هم در تربیت نیروی کار و هم خود به عنوان نیرو در جامعه مطرح هستند.

وی افزود: اولویت کاری ما این بود که برای اولین بار کمیته زنان هفته کارگر را در دولت جدید تشکیل دهیم. با مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مسائل خانواده و زنان در حوزه کار احصا شد و به اصلاح ماده ۱۶۷ قانون کار و امنیت شغلی زنان در دوره بارداری و فرزندآوری و ازدواج شد.

خلج ادامه داد: مراسم امروز با معرفی برترین زنان جامعه کار و تولید برای سومین سال برگزار شده است و معرفی واحد‌های دوستدار خانواده در همین چهارچوب انجام خواهد پذیرفت.

زنان در فرهنگ و مذهب ما جایگاه بالایی دارند

در ادامه این نشست، سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: دنیا باید بداند که زنان در فرهنگ و تمدن اسلامی و در آموزه‌های فرهنگی و مذهبی ما از منزلت بالایی برخوردار است. در سوره حجرات در بسیاری موارد میان زنان و مردان هیچ تفاوتی درنظر گرفته نشده است و تنها گرامی‌ترین فرد برمبنای تقوا مشخص شده است.

وی افزود: ما ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار کارگر زن در کشور داریم. در حوزه کشوری در میان کارمندان، پزشکان، پرستاران و متخصصان ما بهترین نیرو‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

مرتضوی تصریح کرد: جهش تولید به تعبیر رهبری با مشارکت مردم رخ می‌دهد. ما سه بخش اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی را در قانون اساسی داریم که فقط آن بخش که مربوط به امنیت و اقتدار کشور است باید دولتی بماند و مابقی باید به شیوه تعاونی و خصوصی اداره شود. از نظر اسناد بالادستی و راهبرد‌های نظام ما باید بالای ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی مدیریت شود.

وزیر کار تاکید کرد: جهش با رشد متفاوت است. جهش یک پرش ناگهانی در تولید است و راه آن رفع موانع تولید است. جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در تولید به مانند باز کردن قل و زنجیر‌ها است. برای اجرای سخنان رهبری ابتدا باید از دولت شروع کرد. ما در دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارفرمایان و کارگران را بفشاریم.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه مشارکت مردم مهم است، تصریح کرد: دامنه اطلاعات کارگزاران کشور به تخلفات و مفاسد با مشارکت مردم افزایش می‌یابد و رشد بخش خصوصی به کاهش این فساد می‌انجامد.

مرتضوی اضافه کرد: کسی که بستر ایجاد روزی حلال ایجاد می‌کند، مجاهد فی سبیل الله است و این خود یک مسئولیت اجتماعی است و البته برخی کارفرمایان به نوبه خود در دیگر مسئولیت‌های اجتماعی مثل ساخت خیریه و درمانگاه و.. نیز مشارکت می‌کنند که خود بسیار عالی است.

نظرات بینندگان