arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

همتی: قالیباف گفته مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد؛ این نوع اظهار نظر موجب فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است/ به جای این اقدامات، با علل تورم مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

رئیس پیشین بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت: رئیس_مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد! حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همتی از مسئولان خواست با علل تورمی مبارزه کرده و زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنند.

به گزارش انتخاب، رئیس پیشین بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت: رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خودحفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

نظرات بینندگان