arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آغاز رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون ریاضی و انسانی

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور آغاز شد.

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب آغاز شده است.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده می‌شود که دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از تعداد ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب تعداد ۴۷ هزار و ۱۱۲ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۵۰ نفر معادل ۶۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه داده می‌شود که دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی از تعداد ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۴۵ نفر معادل ۶۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

به گزارش مهر، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

نظرات بینندگان