arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگ‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان معرفی شد؛ ساخت یک خانه کوچک تنها در ۸۰ ساعت

دانشگاه مین (Maine) آمریکا در سال ۲۰۱۹ از یک چاپگر سه‌بعدی پرده برداشت که در گینس عنوان بزرگ‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان را کسب کرد. آن چاپگر توانست با مواد قابل‌بازیافت خانه‌ای به اندازه تقریباً ۵۵ متر مربع بسازد. حالا این دانشگاه رکورد خود را ارتقا داده و از چاپگر بزرگ‌تری رونمایی کرده است که می‌تواند تنها در ۸۰ ساعت یک خانه کوچک بسازد. چاپگر جدید که FoF ۱.۰ نام دارد، چهار برابر بزرگ‌تر و سریع‌تر از دستگاه اول است و می‌تواند اشیای قوی‌تری را نیز چاپ کند. با استفاده از این دو چاپگر می‌توان خانه‌های مقرون‌به‌صرفه ساخت. ایالت مین آمریکا، برای ساکنین خود، به ۸۰ هزار خانه دیگر در شش سال آینده نیاز دارد، ولی با کمبود نیروی انسانی مواجه است. حالا این دو چاپگر سه‌بعدی می‌توانند در این امر بسیار کاربرد داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه مین (Maine) آمریکا در سال 2019 از یک چاپگر سه‌بعدی پرده برداشت که در گینس عنوان بزرگ‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان را کسب کرد. آن چاپگر توانست با مواد قابل‌بازیافت خانه‌ای به اندازه تقریباً 55 متر مربع بسازد. حالا این دانشگاه رکورد خود را ارتقا داده و از چاپگر بزرگ‌تری رونمایی کرده است که می‌تواند تنها در 80 ساعت یک خانه کوچک بسازد.
 
براساس گزارش ABC News، چاپگر جدید که FoF 1.0 نام دارد، چهار برابر بزرگ‌تر و سریع‌تر از دستگاه اول است و می‌تواند اشیای قوی‌تری را نیز چاپ کند. با استفاده از این دو چاپگر می‌توان خانه‌های مقرون‌به‌صرفه ساخت. ایالت مین آمریکا، برای ساکنین خود، به 80 هزار خانه دیگر در شش سال آینده نیاز دارد، ولی با کمبود نیروی انسانی مواجه است. حالا این دو چاپگر سه‌بعدی می‌توانند در این امر بسیار کاربرد داشته باشند.
 
ساخت خانه با استفاده از چاپگر سه‌بعدی
 
چاپگر FoF 1.0 که در دانشگاه مین قرار دارد، می‌تواند اشیایی به طول 29 متر، عرض 10 متر و ارتفاع 5.5 متر چاپ کند. این چاپگر در هر ساعت به 227 کیلوگرم مواد اولیه نیاز دارد. این چاپگر چهار برابر سریع‌تر از روش‌های مرسوم می‌تواند یک خانه بسازد، به این معنی که اگر ساخت یک خانه یک‌طبقه چند ماه طول بکشد، این چاپگر می‌تواند آن را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
 
بزرگ‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان معرفی شد؛ ساخت یک خانه کوچک تنها در 80 ساعتخانه BioHome3D ساخته‌شده با چاپگر سه‌بعدی 2019
 
این دانشگاه درواقع می‌خواهد نشان بدهد که چگونه می‌توان خانه‌ها را تقریباً به‌طور کامل توسط یک چاپگر با ردپای کربنی پایین‌تر ساخت. طبق اعلام بخش محیط‌زیست سازمان ملل، صنعت ساختمانی و ساخت‌وساز تقریباً 37 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند که عمدتاً به دلیل تولید و استفاده از موادی با ردپای کربنی بالا مانند سیمان، فولاد و آلومینیوم است.
 
همچنین هزینه ساخت خانه‌ها با چاپگرهای سه‌بعدی، به‌دلیل مواد اولیه ارزان‌تر و کارگران کمتر، به‌صرفه‌تر است. از سویی، مواد ساختمانی این خانه‌ها قابل‌بازیافت هستند که در مقایسه با مواد معمولی ساختمانی مزیتی منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود. به‌عبارتی می‌توان این خانه‌های چاپی را تخریب کرد و دوباره از مواد آن در چاپگر بهره برد.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان