arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد/ میانجی‌ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه قطر، امروز (سه شنبه) تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه قطر، امروز (سه شنبه) تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.
 
به گزارش رویترز، «ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن ها از قطر وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه هیات های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می کنیم با کمک همه طرف ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.
 
الانصاری تصریح کرد: میانجی ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می کنند. چالش نخست ما این است که طرف های درگیر، جدیت لازم برای دستیابی به نتیجه داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: برخی وزیران کابینه نتانیاهو، تلاش های مثبت قطر را زیر سوال می برند و ما ناخرسندی خود را از زیر سوال بردن تلاش های میانجی ها به ویژه تلاش های قطر اعلام کردیم.
 
سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هیچ طرفی در جامعه جهانی، حمله به «رفح» را نمی پذیرد زیرا این منطقه، بدون حمله زمینی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.
 
الانصاری با بیان اینکه در این مرحله نیازمند ارزیابی تلاش های انجام گرفته برای میانجیگری هستیم، اضافه کرد: همه باید برای توقف جنگ و حمله به رفح تلاش کنند.
نظرات بینندگان