arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

آبفا: هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود

سرپرست نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه‌خانه با ظرفیت‌های بسیار بالا در شهر‌های شمالی کشور برای ممانعت از ورود مستقیم و جلوگیری از سرازیرشدن فاضلاب به آب دریا وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرپرست نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه‌خانه با ظرفیت‌های بسیار بالا در شهر‌های شمالی کشور برای ممانعت از ورود مستقیم و جلوگیری از سرازیرشدن فاضلاب به آب دریا وجود دارد.

سید مرتضی احتشامی افزود: در بیشتر شهر‌های کشور از جمله شهر‌های شمالی تصفیه‌خانه‌های بسیار خوبی وجود دارد و فاضلاب به این نقاط هدایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ارزشی که فاضلاب پیدا کرده است، شرکت‌های آب و فاضلاب به سمت فروش پساب به صنایع رفته‌اند و سرازیرشدن فاضلاب به دریا نمی‌تواند کار درستی باشد.

سرپرست نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب آبفای کشور ادامه داد: در موضوع فاضلاب و فروش پساب کار‌های مهم و مؤثری انجام شده که در آینده‌ای نزدیک ثمرات آن را با پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای که در این بخش انجام شده است شاهد خواهیم بود.

احتشامی با اشاره به اینکه نظارت بر استاندارد‌های کیفی و بهداشتی فاضلاب در مجتمع‌های صنعتی بر عهده سازمان محیط‌زیست است، افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب در این مورد نمی‌توانند دخالتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جمع‌آوری آب‌های سطحی و سیلاب‌ها سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری موظف‌اند تا این مشکل را برطرف سازند، گفت: این در حالی است که در بحران‌ها شرایط فرق می‌کند و باتوجه به مسئولیت اجتماعی، کمک‌رسانی به دستگاه‌های مربوطه برای برطرف‌کردن مشکل از نکات مهمی است که در شرکت‌های آب و فاضلاب موردتوجه قرار دارد.

نظرات بینندگان