arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

لزوم بهبود ایمنی محل کار متناسب با تغییر آب و هوا در جهان

در گزارش جدید «سازمان بین‌المللی کار» آمده است شمار غیرمنتظره‌ای از کارگران در سراسر جهان در معرض خطرات مربوط به تغییرات آب و هوایی در محل کار هستند و این تعداد احتمالا بیشتر نیز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا:در گزارش جدید «سازمان بین‌المللی کار» آمده است شمار غیرمنتظره‌ای از کارگران در سراسر جهان در معرض خطرات مربوط به تغییرات آب و هوایی در محل کار هستند و این تعداد احتمالا بیشتر نیز خواهد شد.
«منال عزی»، متخصص ایمنی و بهداشت حرفه ای این سازمان در یک کنفرانس خبری سازمان ملل گفت: ما اکنون می دانیم که بیش از ۷۰ درصد از کارگران در معرض گرمای بیش از حد، یا حداقل گرمای بیش از حد در یک مقطع از زندگی کاری خود هستند.

عزی افزود: این تعداد ۲.۴ میلیارد کارگر در سراسر جهان است و احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد. اگر به دو دهه گذشته نگاه کنیم، شاهد افزایش ۳۵ درصدی هستیم.

او همچنین به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سرطان و بیماری‌های بهداشت روانی مانند افسردگی و سایر مسائل مربوط به کارگران اشاره کرد.

عزی گفت: وقتی در مورد تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنیم، کارگران اغلب فراموش می‌شوند. تغییرات اقلیمی بر سلامت آنها تاثیر می‌گذارد و باعث مرگ آنها می‌شود.

به گزارش آناتولی، در این گزارش آمده است با تشدید خطرات تغییرات اقلیمی، ممکن است لازم باشد قوانین موجود مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد یا مقررات و دستورالعمل‌های جدیدی ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که از کارگران به اندازه کافی محافظت می‌شود.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

نظرات بینندگان