arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

کدام کشورها بیشترین شمار مردان طاس را دارد؟

آلوپسی آندروژنیک یا طاسی مردانه در میان برخی از مردان بسیار شایع است. با وجود اینکه برخی پزشکان طاسی مردانه را پاسخ فیزیولوژیک بدن برخی مردان به آندروژن‌ها یا هورمون‌های مردانه می‌دانند، این وضعیت در میان ساکنان برخی کشور‌ها متداول‌تر است. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که کشور‌های غربی جمعیت بزرگتری از مردان طاس را در خود جای داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: آلوپسی آندروژنیک یا طاسی مردانه در میان برخی از مردان بسیار شایع است. با وجود اینکه برخی پزشکان طاسی مردانه را پاسخ فیزیولوژیک بدن برخی مردان به آندروژن‌ها یا هورمون‌های مردانه می‌دانند، این وضعیت در میان ساکنان برخی کشورها متداول‌تر است.
 
به نظر متخصصان، ریزش مو یا طاسی به عواملی از جمله ژنتیک، سبک زندگی و محیط زیست بستگی دارد.
 
تحقیقات جدید نشان داده‌اند که کشورهای غربی جمعیت بزرگتری از مردان طاس را در خود جای داده‌اند.
 
پژوهش جدیدی که توسط مدی‌هیر، موسسه پیشرو در زمینه درمان ریزش مو در اروپا، انجام شده نشان داده که اسپانیا بیشترین شمار مردان طاس را دارد و پس از آن ایتالیا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا و آلمان قرار دارند. مجموعا ۳۰ درصد جمعیت مردان طاس دنیا ساکن این پنج کشور هستند.
 
این تحقیق همچنین آشکار کرده که ریزش مو به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است.
 
محققان بر پایه این پژوهش، علاوه بر ژنتیک نقش عادات تغذیه‌ای و سبک زندگی را در طاسی بااهمیت برشمرده و گفته‌اند، ساکنان کشورهای غربی به طور کلی در رژیم غذایی خود بیشتر از گوشت و غذاهای فرآوری‌شده و کمتر از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری استفاده می‌کنند و به همین دلیل، کمبود ویتامین‌های گروه B و ویتامین D و دیگر عناصر ضروری به ریزش مو و طاسی آنها می‌انجامد.
نظرات بینندگان