arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه امشب در دیدار با همتای اردنی در نیویورک گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه امشب در دیدار با همتای اردنی در نیویورک گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۳۰ فروردین و در ادامه دیدارهایش خود در نیویورک، با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینی‌ها خواند و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت ایران در دمشق، عنوان کرد، قدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق بود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم راسخ ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین‌المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت: اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. 

الصفدی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد و همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها به کشور‌های همجوار مورد تاکید قرار داد.

وی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک خواند و بر تداوم تلاش‌ها در این مسیر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

نظرات بینندگان