arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۴۸: دو خبر مهمی که به شاه گفتم

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح پس از ملاقات ها شرفیابی حاصل شد. عرض کردم امروز صبح دو خبر مهم شنیدم. یکی این که نیکسون اعلام کرده چهار میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا می کاهد. دیگر این که فانتوم ها را به اسرائیل تحویل می دهد. معلوم می شود مذاکرات آنها با روس ها در خصوص خاورمیانه به جایی نرسیده. فرمودند همین طور است، ولی هنوز ناامید نیستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۴۸: صبح پس از ملاقات ها شرفیابی حاصل شد. عرض کردم امروز صبح دو خبر مهم شنیدم. یکی این که نیکسون اعلام کرده چهار میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا می کاهد. دیگر این که فانتوم ها را به اسرائیل تحویل می دهد. معلوم می شود مذاکرات آنها با روس ها در خصوص خاورمیانه به جایی نرسیده. فرمودند همین طور است، ولی هنوز ناامید نیستم.
 
سر شام نرفتم باز هم راجع به شبکه بیسیم تا نصف شب کار کردم - با سمیعی رییس سازمان برنامه و نماینده شرکت سازنده و وزیر پست و تلگراف.
 
از اخبار مهم جهان... اعلام جهادی است که ملک فيصل علیه اسرائیل کرده است برای تمام مردم مسلمان جهان! اتفاقاً امروز نماینده اسرائیل پیش من آمده بود و در این خصوص صحبت می کرد. مثل این که نگران شدهاند که مبادا روی افکار عمومی جهان تأثیر بد بگذارد.
نظرات بینندگان