arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۳ فروردین ۱۴۰۳؛ از برداشته شدن حصار پارک قیطریه تا جزییات صوتی از پزشکی که خودکشی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برداشته شدن حصار پارک قیطریه
معاون میراث فرهنگی استان تهران از حضور نیروهای یگان حفاظت در محوطه پارک قیطریه و حذف حصارهایی که به تازگی برای ساخت مسجد در پارک نصب شده بود خبر داد. محسن سعادتی گفت: ما به شهرداری نامه زدیم که قبل از انجام هر کاری باید کارشناس میراث فرهنگی این اداره کل در آنجا مستقر باشد ما نیروهای یگان حفاظت از آثار را به محل پارک فرستادیم و آنها گزارش دادند که این حصارها برداشته شد و هیچ اقدامی اعم از گودبرداری با فعالیت دیگری در آن محدوده انجام نشده است. وی گفت: قیطریه محوطه باستانی مهمی است و مرحوم کامبخش فرد وقتی آنجا را کاوش کرد گفت که توانسته ۳۵۰ گور کشف کند و هنوز آثار زیادی آنجا هست که باید کاوش شود.

دفاع مدیر شبکه سه از صدیقی و علم الهدی
علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در یادداشتی نوشت: ماجرای حمله به آیت‌الله صدیقی  با عنوان عجیب زمین‌خواری و کمی پس از آن حمله به  آیت‌الله علم‌الهدی دیگر قطعا پروژه حمله به روحانیت انقلابی است. او نوشت: جریان "مدعی عدالتخواهی" که متاسفانه ارتباطات درونی نیز دارد؛ منشا این تهاجم هاست.  آن خانمی که اولیات دین را رعایت نمی‌کند ولی به اسم دغدغه عدالت علیه جمهوری اسلامی افشاگری می کند، آن دیگری که سوابق دادگاه‌ها و سیاسی او پر از نقاط تاریک است و علیه طلبه‌ای انقلابی اتهام زنی می کند. قطعا این افراد مصداق آیه شریفه"ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا" هستند. ان شاءلله به حق این لیالی قدر این جریان و حامیان و پشتیبانان آنها هدایت و گرنه رسوا شوند. که حتما خطر این جریان که ضرری مانند خوارج برای امیرالمومنین دارند کمتر از لیبرال ها برای کشور نیست. مردم ما حتما روزی پشت صحنه این جریان را خواهند دانست.دستور قرآنی در این موارد چیست؟

۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و مرگ در ایام نوروز
رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و کشته شدن افراد در این ایام رخ داده که ۹۰ درصد از خودروهای دخیل از نوع خودروهای داخلی و ۱۰ درصد از نوع خودروهای خارجی بودند. او ادامه‌داد: سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ۸۸ درصد و خودروهای خارجی ۱۲ درصد است و این آمار ۹۰ درصدی نشان می‌دهد که خودروهای داخلی ۲ درصد بیشتر از سهم شماره گذاری دخالت داشتند. او یادآور شد: انواع پژو ۲۷ درصد در تصادفات سهم داشتند، درحالی که سهم شماره گذاری آنها ۳۲ درصد است. 

جزییات صوتی از پزشکی که خودکشی کرد
هادی یزدانی، پزشک می‌گوید مورد خانم دکتر بخشی موردی بود که می‌شد از آن جلوگیری کرد. ما هر وقت روی خودکشی‌ها بحث می‌کنیم، کار به نقطه‌ای می‌رسد که برخی افراد می‌گویند این فرد قبلاً هم سابقه داشته است یا مشکلات عاطفی داشته است. کار به مسائل فردی تقلیل داده می‌شود، اما مسأله خانم بخشی نمونه‌ای از ظلم سیستماتیک و تحقیر سیستماتیک نیرو‌ها در وزارت بهداشت است. صوتی از ایشان وجود دارد که بیان می‌کند من توانایی طبابت ندارم و به صورت مکتوب هم چت‌هایی وجود دارد که این مسائل را بیان کرده است. این کمیسیون در هر حال با ایشان مساعدت نمی‌کند و برخورد‌های خوبی انجام نمی‌شود و ایشان مجبور به انتخاب محل طرح شده و به بیمارستان رحیمی خرم آباد معرفی می‌شود. 

رحیم‌پور ازغدی: کلاه خادمین حرم امام‌رضا کلاه افسران رضا شاه بوده
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آداب و مناسکی که در حال حاضر بین مردم وجود دارد تصریح کرد: خیال می‌کنیم که اگر خادمان حرم یک گرزی به دست دارند و ما آن را می‌بوسیم به بهشت می‌رویم. در برخی از منابع دیده‌ام که جزو آداب مأمون بود و امام رضا(ع) گرز نداشتند. وی ادامه داد: همچنین کلاهی که خدام محترم امام رضا(ع) بر سرشان می‌گذارند، این کلاه افسران غربی نظام رضا شاه بود که از غرب آورده بود. وی تاکید کرد: همچنین ساعت زنگ حرم، زنگ به طور عمدی زنگ ناقوس کلیسایی است. وی تاکید کرد: زمانی شمع روشن کردن جزو آداب مقدس مذهبی ما بود. این شمع روشن کردن از کلیسا بود که این افراد در کلیسا شمع روشن می‌کردند و بعد چنین مواردی را به حرم آوردند. همه هم به عنوان یک عمل مقدس شمع روشن می‌کردند و مقدس می‌دانستند. وی بیان کرد: برخی هم در زمانی ریسمان می‌بستند به طوریکه نخی را به دخیل و ضریح می‌بستند که این موارد از بودایی‌ها و مسیحی‌ها به سمت ما آمد.

عوامل ضرب و شتم آمر به معروف اصفهانی دستگیر شدند
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری تمامی عوامل دخیل در ضرب و شتم یک آمر به معروف در میدان نقش جهان و پلمب تعدادی واحد صنفی در این رابطه خبرداد. پلیس اعالم کرد: با توجه به حضور برخی متصدیان واحد‌های صنفی در جریان ضرب و شتم، آن‌ها نیز دستگیر و واحد‌های صنفی مربوطه پلمب شدند.

جبرائیلی: دولت رئیسی قصد تغییر ریل ندارد؛ رسما از دلار ۱۰۰ هزار تومانی سخن می‌گوید
یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «این قبیل دستاوردسازی‌ها با ادبیات اگر ما نبودیم چه می‌شد، هیچ جای نگرانی ندارد و شیوه قبلی‌ها هم بوده است. آنچه جای نگرانی داد این است که دولت آقای رئیسی قصد تغییر ریل ندارد و رسما از دلار ۱۰۰ هزار تومانی سخن می‌گوید» 

فخرالسادات محتشمی‌پور: اقدام صورت گرفته برای ساخت مسجد در پارک قیطریه با مشورت نشده
فخرالسادات محتشمی پور در مورد حواشی پیش آمده پیرامون احداث مسجد در پارک قیطریه و اینکه گفته می  شود قرار است با پولی که پدر او وصیت کرده، این اقدام انجام شود، نوشت: به عنوان یکی از وراث مرحوم پدر عزیزم که در زندگی اهل کار خیر بود و برای پس از درگذشتش نیز وصیت کرده بود با بخشی از اموالش مسجدی احداث شود اعلام میکنم اقدام صورت گرفته توسط وصی به هیچ وجه با مشورت و موافقت ما صورت نپذیرفته است و این کار را که مخل مصالح و منافع عمومی است قطعا خیر نمی‌دانیم. 

فرزند حمید نوری از زندان سوئد آزاد شد
مجید نوری از زندان سوئد آزاد و تحویل کنسول‌گری ایران شد.  فرزند حمید نوری چند روز پیش در سوئد بازداشت شده بود.

طالبان: دو شهروند آمریکایی را زندانی کردیم
سخنگوی طالبان حضور دو شهروند آمریکایی در زندان‌های افغانستان را تایید و دلیل آن را تخطی از قوانین افغانستان عنوان کرده است. 

 

نظرات بینندگان