arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برای درمان افسردگی، خودسرانه سراغ داروی "کتامین" نروید

ایلان ماسک به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که برای کمک به تقویت سلامت روان و درمان علائم افسردگی‌اش، "کتامین هیدروکلراید" که نوعی داروی بیهوشی قوی است، مصرف می‌کند. او ابراز امیدواری کرد که این روش درمانی به دیگر افرادی که از افسردگی رنج می‌برند نیز کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه‌وله: ایلان ماسک به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که برای کمک به تقویت سلامت روان و درمان علائم افسردگی‌اش، "کتامین هیدروکلراید" که نوعی داروی بیهوشی قوی است، مصرف می‌کند. او ابراز امیدواری کرد که این روش درمانی به دیگر افرادی که از افسردگی رنج می‌برند نیز کمک کند.

به نوشته نشریه پزشکی Healthline، کتامین یک داروی بیهوشی قوی است که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند. این دارو در دوز‌های کمتر به کاهش درد نیز کمک می‌کند. هرچند ایلان ماسک، مالک شبکه اکس یکی از کسانی است که برای درمان علائم افسردگی خود کتامین مصرف می‌کند، اما در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این روش را تایید نکرده است.

به عقیده بسیاری از متخصصان، مصاحبه ماسک در مورد استفاده از این روش درمانی، باعث افزایش شهرت کتامین و افزایش خطر احتمال سوء‌استفاده از آن می‌شود.

نظرات بینندگان