arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲؛ از تایید رسمی مرگ ۲۰۲ نفر در حوادث پاییز ۱۴۰۱ تا اولین اظهارات کاظم صدیقی پس از رو شدن پرونده زمین‌خواری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای کاظم صدیقی: امضایم را جعل کردند
حجت الاسلام صدیقی درباره حواشی پیش آمده پیرامون واگذاری یک باغ در حوزه علمیه امام خمینی (ره) اعلام کرد: فردی که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.

اولین گفتگوی کاظم صدیقی پس از ماجراهای اخیر
کاظم صدیقی پس از ماجراهای اخیر درباره انتقال مالکیت باغ چهار هزار متری در شمال تهران گفت:  اینهایی که خبرها را شایع می کنند روی قضیه هستند و در پس جریانهای دیگری وجود دارد. من را نمی‌خواهند بزنند، هدف‌شان مردم و اعتقادات مذهبی و تکیه‌گاه‌های آن‌ها است.  بدون اینکه محکمه‌ای اعلام کند، این الم‌شنگه و شرارت‌ها را ایجاد کردند؛ اما مردم بصیرند و ما را از خودشان می‌دانند.  اینترنشنال و من‌وتو به این ماجرا پرداختند، معلوم است از کجا نشأت می‌گیرد.

نتانیاهو خطاب به بایدن: به رفح حمله می‌کنیم
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانی از موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه به شدت انتقاد کرد . وی در این باره اظهار داشت: «با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید و به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، می خواهید جنگ متوقف شود؟».وی اضافه کرد: هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به تمام اهداف جنگ باز نخواهد داشت، ما به رفح حمله می‌کنیم و اقدام ما در آنجا چند هفته به طول خواهد انجامید. 

عباس عبدی: صدیقی اگر راست گفته باشد فاجعه است و اگر دروغ باشد صد بار بدتر
عباس عبدی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به نامه صدیقی به قوه قضائیه درمورد ادعای زمین‌خواری‌اش نوشت: صدیقی گفته زمین را یک جاعل به نام ما زده!! اگر راست بگوید یک فاجعه تمام عیار از بی‌اطلاعی وی و داشتن اطرافیان جاعل است. اگر دروغ باشد که صد بار بدتر. شاید فساد تحمل شود ولی با دروغ چه می‌توان کرد؟ چای دبش ضربه نهایی به شعارهای مبارزه با فساد بود و این به نماز جمعه. تمامی گفتارها و کردارهای ‎کاظم صدیقی، در ذیل اسناد اخیر، معنای حقیقی خود را نشان داده است. مواضع مشابه از سوی افراد مشابه نیز کمابیش همین معنا را دارند.

راهکار عجیب برای سکوهای خارجی فیلترشده
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: سکوهای فیلتر شده با ابزارهای فنی به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. وی در این باره گفت: ما قبلا می‌گفتم که سکوی خارجی باید تعهد بدهد، الان با توجه به تجارب یکساله و پیشرفت‌هایی که حوزه داشتیم دو جایگزین پیدا شده است. وی اضافه کرد: الان کار شروع شده و ابزارهای فنی که بتوانند در چارچوب قوانین کشور  فعالیت را ایجاد کنند، در حال آزمایش هستند، من خودم یکی دو نمونه آزمایشی را آزمایش کردم کارشان خوب بوده است. یعنی از طریق سکوهای داخلی با ابزارهای فنی توانسته اند سکوهای خارجی را با رعایت قوانین و مقررات در دسترس قرار دهند.

احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه
علی‌رغم تکذیب مقامات و سران ارشد اروپا برای ارسال نیروی زمینی به جنگ اوکراین، رییس‌جمهور فرانسه مدعی شد که احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد. 

راهکارِ ایرلاین‌ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما
یکی از مسائل پرابهام فروش بلیت هواپیما، قیمت‌گذاری صندلی‌های بیزنس است و از آنجایی که قیمت بلیت صندلی‌های بیزنس گران‌تر از صندلی‌های اکونومی بوده، همین عامل گران‌فروشی بلیت از سوی برخی از ایرلاین‌ها با برچسب بیزنس بوده در حالی که خبری از صندلی بیزنس نیست. طبق گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری بلیت بیزنس هواپیما‌ها نرخ مصوب ندارد و همین باعث شده تعداد صندلی‌های بیزنس در یک هواپیما افزایش پیدا کند. 

احتمال وقوع سیلاب در نیمه غربی کشور در آستانه شروع سال جدید
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: اگرچه روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند، میزان تردد‌های جاده‌ای کشور به اوج خود خواهد رسید، اما در این روز، بارندگی‌ها در نیمه غربی ایران بسیار شدید خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست؛ به نحوی که در روز سه‌شنبه درباره وقوع بارندگی‌های شدید در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است. 

تایید رسمی مرگ ۲۰۲ نفر در حوادث پاییز ۱۴۰۱
 رئیس کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده: در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند. ۹۰ نفر از جانباختگان افرادی بودند که ضمن حمل و استفاده از سلاح (سرد یا گرم) در اقدام تروریستی، درگیری و حمله به مقر‌های نظامی و انتظامی، زیرساخت‌های حیاتی و یا افراد مجری قانون کشته شده اند.  ۱۱۲ نفر از جانباختگان، رهگذرانی بودند که در جریان ناآرامی‌ها توسط اغتشاش‌گران جان خود را از دست داده اند.  ۷۹ نفر از نیرو‌های مجری قانون و مردم هم توسط خشونت طلبان یا با اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند.

سهام عمدۀ پرسپولیس ۱۱ فروردین واگذار می‌شود
با انتشار آگهی فروش مالکیت ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس مشخص شد این باشگاه از طریق کارگزاری متعلق به بانک ملی در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به خریداران جدید واگذار خواهد شد. 

پوتین در صدر
اولین داده‌های کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین ۸۷.۹۷ درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پس از شمارش ۲۴.۴ درصد از صندوق‌ها به دست آورده است. 

به همه مردم کردیت کارت اعطا می‌شود
وزیر صمت گفت: برای نخستین بار به همه هم‌وطنان کردیت کارت (کارت اعتباری برای پرداخت‌های بین‌المللی) آن‌ هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اعطا می‌شود. 

اقلیم جدا شده «اوستیای جنوبی» گرجستان در حال بررسی الحاق به روسیه است
خبرگزاری «روسیه» یک‌شنبه ۲۷ اسفند به نقل از آلن آلبوروف، رئیس پارلمان «اوستیای جنوبی» گزارش داد این اقلیم که از گرجستان جدا شده و خود را یک کشور مستقلی می‌داند، به دنبال مذاکره با مقامات روسی برای الحاق به این کشور است. روسیه پس از دفع نیرو‌های گرجستانی در جنگ ۵ روزه در سال ۲۰۰۸ که قصد بازپس‌گیری اوستیای جنوبی را داشت، این منطقه به علاوه منطقه آبخازیا را دو کشور مستقل اعلام کرد. 

مدیر متروی تهران تغییر کرد
محمد اقامیری عضو شورای شهر تهران گفت: طی حکمی از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران، رضا محمدنژاد بیدخت به عنوان مدیر عامل جدید منصوب شد. 

وکیل عبدالله مومنی: برای مرخصی درخواست داده‌ایم
حسن اسدی زیدآبادی وکیل عبدالله مومنی گفت: با توجه به بیماری شدیدی که همسر آقای مومنی دارند و نیاز به مراقبت داشتند، ما درخواستی را به مسئولین دادستانی دادیم مبنی بر اینکه ایشان بتوانند در ایام نوروز و ماه رمضان در کنار همسرشان باشند ولی تا الان پاسخ مشخصی را دریافت نکردیم. 

 

نظرات بینندگان