arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

پنهان کاری اپل را مجبور به پرداخت جریمه ۴۹۰میلیون دلاری کرد

مدیر اجرایی شرکت اپل با پنهان کردن کاهش تقاضای خرید آیفون در چین از سهامداران محکوم به پرداخت ۴۹۰ میلیون دلار جریمه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مدیر اجرایی شرکت اپل با پنهان کردن کاهش تقاضای خرید آیفون در چین از سهامداران محکوم به پرداخت ۴۹۰ میلیون دلار جریمه شد.

کوک در یک کنفرانس مالی در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۰آبان ۱۳۹۷) به سرمایه گذاران گفته بود که اگرچه اپل با فشار فروش در بازار‌هایی مانند برزیل، هند، روسیه و ترکیه مواجه است، جایی که ارز‌ها ضعیف شده اند، اما من چین را در آن دسته قرار نمی‌دهم.

وی ادعا کرده بود که فروش اپل در چین بسیار قوی بوده و این شرکت رشد دو رقمی را تجربه کرده است.

اپل چند روز بعد به تامین کنندگان گفت که تولید را محدود کنند.

اپل با پرداخت ۴۹۰ میلیون دلار برای حل و فصل یک دعوی دسته جمعی موافقت کرد. سهامداران در این دعوی گفتند که تیم کوک، مدیر اجرایی، با پنهان کردن کاهش تقاضا برای آیفون در چین، از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

توافق اولیه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در اوکلند، کالیفرنیا ثبت شد و نیاز به تایید قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز دارد.

تنها چند ماه بعد، در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (دی و بهمن ۱۳۹۷)، کوک به سرمایه‌گذاران هشدار داد که درآمد اپل در ۳ماهه چهارم ۲۰۱۸ بسیار کم‌تر از پیش‌بینی اولیه‌ی ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلاری. اپل در‌نهایت درآمد ۳ماهه چهارم ۲۰۱۸ را ۸۴٫۳ میلیارد دلار گزارش کرد و قیمت سهامش بین آن کنفرانس مالی پرحاشیه و کنفرانس مالی بعدی، حدود ۲۵ درصد کاهش یافت.

نظرات بینندگان