arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

اداره استخبارات طالبان «ژنرال» مبین، چهره جنجال‌برانگیز حامی خود را بازداشت کرد

منابع مستقل و شماری از رسانه‌های آزاد تائید کرده‌اند که اداره استخبارات حکومت طالبان یک چهره معروف حامی خود را که خود را «ژنرال» مبین می‌خواند، بازداشت کرده است. «ژنرال» مبین از چهره‌های برجسته تبلیغاتی طالبان است که پیش از پیروزی طالبان و پس از آن در بیش از دو سال گذشته در بحث‌های رسانه‌ای وشبکه‌های اجتماعی از جنگ این گروه علیه دولت سابق افغانستان و نیرو‌های خارجی دفاع می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: منابع مستقل و شماری از رسانه‌های آزاد تائید کرده‌اند که اداره استخبارات حکومت طالبان یک چهره معروف حامی خود را که خود را «ژنرال» مبین می‌خواند، بازداشت کرده است.
 
«ژنرال» مبین از چهره‌های برجسته تبلیغاتی طالبان است که پیش از پیروزی طالبان و پس از آن در بیش از دو سال گذشته در بحث‌های رسانه‌ای وشبکه‌های اجتماعی از جنگ این گروه علیه دولت سابق افغانستان و نیروهای خارجی دفاع می‌کرد.
 
وی پیشترهم به خاطر انتقاد از نحوه حکومت‌داری طالبان برای مدتی بازداشت شده بود.
 
آقای مبین سال گذشته در پیام ایکس خود نوشت که کار کردن در حکومت طالبان یکی از اشتباهاتش بوده و افزوده بود که فضا برایش در اداره حکومت طالبان تنگ بود.
 
او از محدود چهره‌های حامی طالبان است که از تصمیم‌های رهبری طالبان، حکومت پاکستان و سیاست‌های ایران در قبال حق‌آبه ایران از افغانستان به تندی انتقاد می‌کند.
 
شماری از رسانه‌های آزاد یک کلیپ ویدیوئی را پخش کرده‌اند که به قول آنها زمان و موقعیت دستگیری آقای مبین را نشان می‌دهد.
 
«ژنرال» مبین پیشتر در گفتگو با رسانه‌ها نحوه برخورد طالبان با زندانیان را «ظالمانه» خوانده بود.
 
وی در گذشته از بازگشت دختران به مدرسه و تحصیل آنها دفاع کرده است و هر از گاهی با نشان دادن «بشکه زرد» که گروه طالبان از آن در حملات انفجاری پیش از تسخیر قدرت استفاده می‌کرد به نشانه تهدید علیه کشورهای همسایه افغانستان استفاده کرده است.
 
حکومت طالبان تاکنون در مورد بازداشت این چهره جنجال‌برانگیز حامی خود به صورت رسمی چیزی نگفته است.
نظرات بینندگان