arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲؛ از جزئیات آرای باطله حوزه تهران تا آمار مشارکت در استان های کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمار مشارکت در استان های کشور
 پس از پایان شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، آمار مشارکت استان‌ها در انتخابات مشخص شد. طبق آمار اعلام شده توسط خبرگزاری دولت استان‌های البرز با ۲۸ درصد، کردستان با ۳۰ درصد و  تهران با ۳۴ درصد کمترین آمار مشارکت را داشتند و استان خراسان جنوبی با ۶۳ درصد و استان کهگیلویه و بویر احمد با ۶۴.۲۷ بیشترین آمار مشارکت را به ثبت رسانده اند. 

جزئیات آرای باطله حوزه تهران
روزنامه فرهیختگان  جزئیات آرای باطله حوزه تهران تعداد آرای باطله مأخوذه از شمارش بیش از ۴۹۰۰ صندوق رأی را اعلام کرد که بر اساس آن تعداد رأی باطله مأخوذه ۲۷۶۶۵۸ عدد بوده است. تعداد آرای باطله به شرح زیر است: تعداد رأی باطله مأخوذه: ۲۷۶۶۵۸ / آرای باطله ناخوانا: ۱۴۰۶۶ / آرای باطله اسامی غیر از کاندیدها: ۵۷۷۵۴ / آرای باطله سفید: ۲۰۴۶۸۲

ادعای وال‌استریت ژورنال: سودان پیشنهاد ایران برای ساخت پایگاه در دریای سرخ را رد کرد
به ادعای وال‌استریت ژورنال مقامات سودان پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک پایگاه دریایی دائمی در سواحل دریای سرخ سودان را رد کرده‌اند. به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی سودان، ایران پیشنهاد کرده است در ازای دریافت مجوز برای ساخت یک پایگاه دریایی در حاشیه دریای سرخ، تسلیحات پیشرفته از جمله یک کشتی جنگی حامل هلی‌کوپتر‌ها به سودان بدهد. 

تهیه‌کننده «برادران لیلا»: همچنان من و سعید روستایی ممنوع‌الکار هستیم
جواد نوروزبیگی می‌گوید: «۲۲ بهمن اس‌ام‌اس آمد که مورد عفو قرار گرفتیم، اما اخیرا برای تمدید موسسه‌ام به وزارت ارشاد رفتم به من گفتند شما همچنان ممنوع‌الکار هستید و ما هیچ اقدام قانونی نمی‌توانیم برای شما انجام دهیم، به آن‌ها گفتم ما که پرونده‌مان تمام شده، گفتند آنجا نهاد اطلاعاتی دیگر بوده، اینجا نهاد اطلاعاتی دیگر است و این فرق می‌کند.» 

راهیابی ۴۰ کاندیدای نزدیک به اصلاح‌طلبان به مجلس دوازدهم
از میان ۱۶۵ کاندیدایی که در نقاط مختلف کشور از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا معرفی شده بودند، ۴۰ نفر در دور اول به مجلس راه یافتند و چهار کاندیدا نیز راهی مرحله دوم انتخابات شده‌اند. 

صداوسیما: یک تروریست عامل موساد اعدام شد
خبرگزاری صداوسیما از  اعدام  یک تروریست عامل موسادخبر داد و نوشت: این تروریست ۸ بهمن پارسال با هدایت افسر اطلاعاتی موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) قصد داشت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را منفجر کند. 

غلامرضا تاجگردون با ۶۰ درصد آرا منتخب مردم گچساران و باشت شد
غلامرضا تاجگردون با کسب ۴۱ هزار و۱۶۷ رای معادل ۶۰.۳۵ درصد مجموع آرای ماخوذه منتخب حوزه انتخابیه گچساران و باشت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد. فرماندار گچساران افزود: همچنین ساسان دلاویز با کسب ۲۱ هزار و۷۵ رای در معادل ۳۰.۸۹ درصد آری در جایگاه دوم و علی محمد آقایی با ۲ هزار و ۴۴۴ رای معادل سه و ۵۸ دهم درصد در جایگاه سوم قرار گرفت. 

آذری جهرمی: در انتخابات خبرگان که تعدد کاندیدا وجود نداشت
گنجی، مشاور زاکانی در توییتی تعداد کم آرای نفر اول خبرگان تهران را تعدد کاندیداها دانست که جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در پاسخ گفت در خبرگان تعدد کاندید وجود نداشته دلیل اختلاف در آنجا چیست؟ 

سال ۲۰۲۴ گرم‌ترین سال تاریخ کره زمین خواهد بود
یک پیش‌بینی جدید حاکی از این است که به دلیل وقوع پدیده ال‌نینو، احتمالاً سال ۲۰۲۴، گرم‌ترین سال تاریخ کره زمین خواهد بود. 

نظرات بینندگان