arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

اوکراین ایده امکان برگزاری «نشست صلح» با حضور روسیه را مطرح کرد

یک مقام ارشد اوکراینی روز یکشنبه گفت که اوکراین و شرکای خارجی‌اش می‌توانند روسیه را در آینده به یک نشست صلح دعوت کنند تا پایان تهاجم دو ساله مسکو را با شرایطی که کی‌یف تعیین می‌کند بررسی کنند. آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی گفت سوئیس میزبان نشستی برای بررسی چشم‌انداز صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواهد بود که جلسه دوم آن در یک تاریخ دیگر می‌تواند به روسیه تحویل داده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد اوکراینی روز یکشنبه گفت که اوکراین و شرکای خارجی‌اش می‌توانند روسیه را در آینده به یک نشست صلح دعوت کنند تا پایان تهاجم دو ساله مسکو را با شرایطی که کی‌یف تعیین می‌کند بررسی کنند.
 
آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی گفت سوئیس میزبان نشستی برای بررسی چشم‌انداز صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواهد بود که جلسه دوم آن در یک تاریخ دیگر می‌تواند به روسیه تحویل داده شود.
 
به گزارش رویترز، یرماک در یک کنفرانس تلویزیونی در کی‌یف گفت: «ممکن است شرایطی پیش بیاید که در آن ما با هم از نمایندگان فدراسیون روسیه دعوت کنیم، و این طرح به آنها ارائه شود محض اینکه هر کسی که در آن زمان نماینده کشور متجاوز است واقعا بخواهد به این جنگ پایان دهد و به صلح عادلانه بازگردد.»
 
زلنسکی برای اولین بار طرح صلح خود را در نوامبر ۲۰۲۲ در نشست سران گروه ۲۰ اقتصادهای بزرگ اعلام کرد.
 
این طرح خواستار بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین و خروج کامل نیروهای روسیه است.
 
کی‌یف مدعی شده است که تا زمانی که تمامی نیروهای روسیه از قلمروی اوکراین خارج نشوند، با مسکو گفتگو نمی‌کند.
 
کرملین گفته است که هیچ مبنای فعلی برای مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین وجود ندارد و طرح صلح کی‌یف پوچ است زیرا روسیه را نادیده گرفته است.
نظرات بینندگان