arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲

جونگ کوک و اعضای بی تی اس: برای بدرقه ما به پادگان نیایید

چهار عضو گروه موسیقی بی تی اس از طرفداران خود خواسته‌اند تا به سمت پادگان نظامی که قرار است خدمت اجباری سربازی خود را در آن شروع کنند، سرازیر نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: چهار عضو گروه موسیقی بی تی اس از طرفداران خود خواسته‌اند تا به سمت پادگان نظامی که قرار است خدمت اجباری سربازی خود را در آن شروع کنند، سرازیر نشوند.

شرکت موسیقی این ستارگان کی پاپ اعلام کرده است که آر ام، جیمین، وی و جونگ کوک به‌زودی برای شروع دوره اجباری سربازی خود ثبت‌نام می‌کنند. بنا بر بعضی گزارش‌های آن‌ها سربازی خود را هفته آینده شروع خواهند کرد.

هر چهار نفر آن‌ها ویدئویی منتشر کردند که در آن آر ام گفت این موقعیت می‌تواند برای سربازان دیگر و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور شود.

سه عضو دیگر این گروه که سن بیشتری دارند هم‌اکنون در حال گذراندن دوره سربازی هستند. جین، بزرگ‌ترین و اولین عضو گروه بود که دسامبر گذشته دوره سربازی‌اش را شروع کرد.

رفتن آن‌ها به خدمت اجباری سربازی، گروه عظیمی از طرفداران که خودشان را «آرمی» می‌نامیدند، برای خداحافظی به اطراف پادگان نظامی کشاند.

ازآنجاکه کره جنوبی در حال حاضر همچنان در وضعیت جنگی با کره شمالی به سر می‌برد، تقریباً تمام مردانی که از جهت بدنی توانایی دارند، باید تا ۲۸ سالگی به مدت ۱۸ ماه برای خدمت نظامی ثبت‌نام کنند.

آر ام درحالی‌که روی مبل در کنار دوستان گروه موسیقی‌اش نشسته می‌گوید: «از شما ممنون می‌شوم اگر در روز شروع خدمت سربازی برای دیدن ما نیایید.»
کمی پیش‌تر، شرکت پخش‌کننده موسیقی این گروه به نام بیگ هیت موزیک گفته بود که ثبت‌نام خدمت سربازی چهار عضو این گروه به‌زودی انجام خواهد شد اما روز دقیق آن را اعلام نکرد. رسانه‌های محلی حدس می‌زنند که آن‌ها در هفته آینده دوره سربازی را شروع خواهند کرد.

این شرکت همچنین از طرفداران گروه خواست از رفتن به پادگان نظامی در روزی که اعضای گروه سربازی خود را شروع می‌کنند خودداری کنند چون هیچ مراسم ویژه جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

این شرکت در ادامه خواسته است: «از شما تقاضا می‌کنیم آر ام، جیمین، وی و جوگ کوک را به گرمی و با تشویق فراوان از طریق قلبتان بدرقه کنید.»

خبر ناگهانی و غیرمنتظره جدا شدن گروه بی تی اس آن‌هم چند روز بعد از انتشار آخرین آلبومشان در سال گذشته میلیون‌ها نفر از طرفداران آن‌ها را شوکه کرد. اما این گروه قول داده است در سال ۲۰۲۵ دوباره کنار هم جمع شود.

آرام، جیمین، وی و جونگ کوک در ویدئوی زنده خود گفتند گروه به این نتیجه رسیده است که برای مدتی کار خود را متوقف کند تا هرکدام بتوانند به کارهای شخصی خود برسند و برای دوره سربازی آماده شوند.

آرام گفت: «مدتی طول خواهد کشید اما مسئله مهمی نیست. ما ده سال فعالیت کردیم. یک سال و نیم سریع می‌گذرد. »

هر چهار نفر آن‌ها دور میزی که رویش پیتزا، نان و سودا و خوراکی‌های دیگر بود نشسته بودند و شوخی می‌کردند و می‌خندیدند تا اینکه در دقیقه ۲۴ جونگ کوک که از حالا موهایش را برای سربازی تراشیده با ناراحتی گفت: «از شما خواهشی داریم. در آن روز کسان دیگری هم‌دوره سربازی خود را شروع می‌کنند. اگر امکان دارد از شما خواهش می‌کنیم برای بدرقه ما نیایید.»

آر ام ادامه داد: «سربازهای دیگر و خانواده‌هایشان هم آنجا خواهند بود و ما نمی‌خواهیم وضعیت سرسام‌آوری برای همه ایجاد کنیم.»

آر ام و وی به شوخی مقابل دوربین تعظیم کردند و آر ام اضافه کرد: «ممکن است خطرناک باشد.»

تا مدت‌ها شایعه‌ای در جریان بود که ممکن است دولت اجازه دهد اعضای گروه بی تی اس از سربازی معاف شوند. شاید به این دلیل که گروه بی تی اس – که شهرت فراگیرشان به‌جایی کشیده است که با بیتل ها مقایسه می‌شوند- را می‌توان به‌راحتی یکی از بزرگ‌ترین صادرات فرهنگی این کشور دانست که توانسته میلیاردها دلار درآمدزایی کند.

اما با اینکه دولت کره جنوبی بعضی افراد را از خدمت سربازی معاف می‌کند، مانند ورزشکاران برنده مدال المپیک و بعضی نوازندگان موسیقی کلاسیک، این استثنا شامل حال ستارگان کی پاپ نمی‌شود.

نظرات بینندگان