arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

آقا تهرانی: یک هفته مرغ نخوریم آسمان به زمین نمی آید/ دولت کنترل حجاب را از نان خورهای خود شروع کند/ مراقب باشیم انگورهایی که کشت می شود برای ساخت شراب نباشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری و از شاگردان برجسته آیت الله مصباح که همچنان هم می توان او را در زمره حامیان دولت احمدی نژاد به شمار آورد، در گفتگو با ایسنا، درباره راه حل مشکلات اقتصادی فعلی و همچنین رعایت حجاب درجامعه، راکارهای خود را ارائه کرده است.
در بخش هایی از این گفتگو آمده است:

 جلسه غيرعلني روز چهارشنبه مجلس براي بررسي گراني‌ها  به اين شكل نبود كه طرفين بخواهند يقه هم را بگيرند يا سر لج و هواهاي نفساني حرف بزنند، بلكه همه به فكر مردم بودند و بررسي اينكه كجا اشتباه كردند و اينكه چگونه بايد در برابر حمله اقتصادي دشمن عمل شود؛ چرا كه به هر حال در اين مسير اگر اتفاقي بيفتد همه دچار مشكل خواهيم شد و خداي ناكرده اصل نظام به مخاطره مي‌افتد.

 نكته‌اي كه در اين ميان از همه مهم‌تر است، نقش مردم است. گاهي به تلاطم افتادن مردم حالت رواني ايجاد مي‌كند، در اين صورت دشمن احمق ما خيال مي‌كند كه اين حالت رواني پاسخ مثبت به اوست اما راهش علامت منفي دادن نيست، اين كار دشمن را جري مي‌كند. تنها راه، مقاومت، ايستادگي، پايداري و پايمردي است.

 من معتقدم نبايد فرار رواني كنيم. اگر الان به هر دليل تحريم پيش آمده، يا با بي‌تدبيري يا اشتباه دولت و مجلس، مرغ در بازار نيست،‌ ملت به دشمن علامت منفي نشان ندهند. اگر يك هفته مرغ نخوريم زمين به آسمان نمي‌آيد. غذاي اصلي ما هم نان يا برنج است و مي‌توانيم غذاي ديگري بخوريم تا موضوع حل شود و حل هم خواهد شد.

در مورد مشكلات اقتصادي هم مردم مي‌توانند به خوبي تدبير كنند. در زمان جنگ صف‌هاي طويل براي دريافت نفت تشكيل مي‌شد و گاهي كساني براي افرادي كه نمي‌توانستند در صف بايستند نفت مي‌گرفتند و دشمن ديد كه نمي‌تواند با اينها مبارزه كند،‌ اما سوريه كه مشكل پيدا كرده، مشكلش از يك حمله رواني بود. در عراق هم وقتي آمريكا مي‌خواست وارد شود اول حملات تبليغاتي را آغاز كرد لذا مردم نقش خود را دست‌كم نگيرند و بدانند كه راهش بي‌اعتنايي است.

ما بايد فرهنگ جامعه را رشد دهيم تا به جايي برسيم كه حجاب كاملا پذيرفته باشد. اسلام برترين اديان است و اگر كسي مسلمان است با توجه به صريح آيات قرآن،‌ ترديد نخواهد داشت كه حجاب لازم است و حد و حدود آن نيز روشن. همچنين پسنديده است كه ما اين التزام عملي را ايجاد كنيم چرا كه احكام اسلامي خصوصا احكام اجتماعي براي يك نفر نيست.

در كشور بايد دقت شود كه انگورهايي كه كشت مي‌شود براي  مصرف شرابخواری نباشد. اينها تمهيداتي است كه دولت بايد مدنظر قرار دهد اما اگر عليرغم انجام اين كار چند نفري وسط شهر به صورت علني مشروب خوردند همان اسلامي كه گفته كار فرهنگي و پيشگيرانه كنيد، مي‌گويد اينها بايد 100 ضربه شلاق بخورند چرا كه قانون الهي را به هم زده و بايد پاسخگو باشند. در اينجا نه مي‌توان گفت شلاق نزنيد، نه مي‌توان گفت كار فرهنگي صورت نگيرد.

 دولت مي‌تواند برای مبارزه با بی حجابی، كساني كه در مجموعه دولت كار مي‌كنند و نان‌خورهاي خود را كنترل كند. گاهي شاهد هستيم كه افراد در بانك‌ها با آرايش آنچناني مشغول انجام كار هستند، چرا دولت ضابطه‌اي براي نحوه حضور خانم‌ها در محل كارشان ندارد. دولت مي‌تواند نوع لباس اين افراد را مشخص كند يا بگويد كه براي كار در آن سازمان موظف به پوشيدن چادر هستند.

فضاي كشور نبايد به نحوي باشد كه اگر كسي از خارج از كشور به ايران مي‌آيد احساس كند اينجا فرق زيادي با سوريه و پاكستان ندارد. اگر حجاب جزء احكام اسلامي است راهكار پيشگيري از بي‌حجابي و بدحجابي نيز مشخص است و 30 سال است در اين باره كار شده است اما اينها بايد عملياتي و توسط دولت به اجرا گذاشته شود. بخشي از اين كار نيز به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. من نمي‌گويم اين كار به اجبار انجام شود اما اگر مسئولان همت كنند و احساس مسئوليت داشته باشند بالاخره محقق خواهد شد.

زماني در كشور اصلا مرسوم نبود كه افراد كمربند ببندند. در آن زمان من از خارج به ايران آمده بودم و اين موضوع بسيار برايم عجيب بود تا زماني كه پليس به طور جدي لزوم استفاده از كمربند را يادآور شد، در واقع دولت خواست و اين اتفاق افتاد. در مورد حجاب كه حكم خداست لابد نمي‌خواهند كه نمي‌شود، متاسفانه گاهي هم نيروهاي يكديگر را ضايع مي‌كنيم. پليس ناجا برخوردهايي مي‌كند و ما با نشان دادن چند فيلم در تلويزيون، اثر اين كار را از بين مي‌بريم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
41
20
چه جالب که هیچ نظری وجود نداره!!!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
166
157
درود بر باحجاب
پيام
|
SWITZERLAND
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
2
42
بازم شروع شد يك روز درميان بايد يه حرفهايي گفته بشه كه سر مردم گرم شه!!!!
پارسگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
54
49
یک پیشنهاد دارم: از این به بعد حتی نمیخواد رو مرغ فروشیا نظارت کنید.برید زمین های انگور و مراقب باشید خیلی هم بهتره و ثواب هم داره.ما الان 2 هفتست مرغ نخوردیم تکلیف چیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
16
32
يعني ظرف يك هفته جوجه ها تبديل به مرغ گوشتي ميشن؟
يا منظور هفته نوري است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
14
باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
34
ببخشید ی میی خواستم بگم یک هفته مرغ نخوریم نمی میریم...اما...اما بعد یک هفته چی ؟
اصلا اگه مرغ نحوریم چی بخوریم؟ گوشت کیلو 40 هزار تومن؟
ضمنا این اقا م مجبور نیست برای طرفداری از دولت اظهار نظری بکنه که خودش توش بمونه واسباب ...بشه
مثل برخی اقایون دیگه...
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
55
آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا شده چند ماه!!!!!!!!!

نفت رو که نیاوردید همه چیز رو از سفره بردید
نظرات بینندگان