arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

نشانه های رشد بازار ارزهای دیجیتال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نشانه های رشد بازار ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو محبوبیت بسیار زیادی دارد و افراد زیادی در این حوزه فعال هستند. اگر به این بازار مالی تسلط داشته باشید و نشانه‌های رشد بازار را بشناسید به‌راحتی می‌توانید سودهای بزرگی به دست آورید. بازار کریپتو کارنسی همیشه مثبت و صعودی نیست و ممکن است در طی بازه‌های زمانی مختلف زیان‌آور باشد. اما خوبی این بازار این است که همیشه فرصت سرمایه‌گذاری و سود به معامله‌گران می‌دهد. پس اگر جزو افراد علاقه‌مند به این بازار مالی هستید و می‌خواهید داخل آن فعالیت کنید باید عوامل تاثیرگذار و نشانه‌های رشد بازار ارزهای دیجیتال را به خوبی بشناسید. در این مقاله عوامل موثر در رشد بازار ارزهای دیجیتال را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

عوامل موثر در رشد بازار ارزهای دیجیتال

 بازار ارزهای دیجیتال در طی چند سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. اما سوال اینجاست که مهم‌ترین عوامل رشد بازار کریپتو چه بوده است؟ شناخت این عوامل به شما کمک می‌کند که بتوانید درک بهتری از بازار داشته باشید. در این بخش عواملی که منجر به رشد بازار ارزهای دیجیتال می‌شود را معرفی می‌کنیم.

1- میزان عرضه و تقاضا

بدون شک در همه بازارهای مالی میزان عرضه و تقاضا نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد آن دارد. این فاکتور شاید ساده به نظر برسد اما اصلی‌ترین عامل رشد بازار ارزهای دیجیتال است. زمانی که میزان تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال افزایش یابد، بدون شک شاهد افزایش قیمت آن‌ها خواهیم بود. به عبارتی شاهد پامپ ارزهای پر تقاضا خواهیم بود. اما اگر میزان عرضه افزایش یافته و تقاضا برای خرید آن کم باشد، قیمت ارزها کاهش پیدا می‌کند. با یادگیری تحلیل تکنیکال و رصد بازار می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که میزان عرضه و تقاضا در بازار کریپتو به چه صورت است.

2- اخبار فاندامنتال‌

اگر اغراق نکنیم رشد بازار ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی به اخبار فاندامنتال بستگی دارد. اگر دقت کرده باشید با اعلام خبر مثبت برای یک ارز، شاهد تقاضا برای خرید آن و در نهایت پامپ قیمت ارز خواهیم بود. اما در عوض فاندای منفی باعث کاهش رشد و ضرر برای کاربران می‌شود. به‌عنوان مثال در سال‌های گذشته با اعلام خبر پذیرش بیت کوین توسط کشور السالوادور شاهد رشد قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بودیم.

3- آشنایی بیشتر مردم با بازار کریپتو و پذیرش آن

اگر ارزش بازار کریپتو را طی سال‌های اخیر بررسی کنید، متوجه خواهید شد که با گذشت زمان افراد بیشتری از این حوزه استقبال می‌کنند. به عبارتی هر چقدر مردم بیشتری با بازار کریپتو کارنسی آشنا شده و وارد آن شوند، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شده و در نهایت شاهد رشد بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. به‌عنوان مثال در سال‌های ابتدایی پیدایش بیت کوین اکثر مردم جهان آن را نادیده می‌گرفتند و اعتقادی به آن نداشتند. اما امروزه بیت کوین به قدری باارزش است که از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می‌شود. پس هر چقدر مردم بیشتری بازار کریپتو را بپذیرند و از آن استقابل کنند، شاهد رشد بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

نشانه های رشد بازار ارزهای دیجیتال

4- افزایش حجم معاملات

یکی دیگر از عوامل رشد بازار ارزهای دیجیتال، افزایش حجم معاملات ارزها است. هر چقدر حجم معاملات بیشتر باشد نشان‌دهنده اعتماد معامله‌گران به بازار است و منجر به رشد آن خواهد شد. اما اگر مردم معاملات کمتری را انجام دهند، ترس بیشتری بر بازار حاکم شده و ممکن است افراد مبتدی دارایی‌های خود را به فروش برسانند. فعالیت تریدرهای بزرگ، انتشار اخبار مرتبط با ارزها و مسائلی از این قبیل نقش مهمی در کاهش یا افزایش حجم معاملات دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

5- سلبریتی‌ها و قدرت رسانه

تاثیر سلبریتی‌ها و قدرت رسانه در رشد بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. این دو عامل به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم روی بازار کریپتو تاثیر می‌گذارند و باید مورد توجه تریدرها باشند. بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال، افراد فعال در زمینه کریپتو، تحلیل‌گران و افراد مشهوری همچون ایلان ماسک از جمله افرادی هستند که در بازه‌های زمانی مختلف، روی رشد بازار کریپتو تاثیرگذار بودند. زمانی که این افراد به کمک رسانه‌ها اخبار مثبتی را در رابطه با ارز دلخواه خود منتشر می‌کنند، توجه مخاطبان را به سمت آن ارز جلب کرده و اتفاقات غیر منتظره‌ای را رقم می‌زنند.

6- کاهش دامیننس تتر

تتر یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و کاربردی است که به‌عنوان استیبل کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز محبوب قیمت ثابتی دارد و به منظور حفاظت از دارایی‌های تریدرها طراحی شده است. دامیننس تتر نقش مهمی در بازار کریپتو ایفا می‌کند. به‌طوری که اگر دامیننس (تسلط) تتر به بازار افزایش یابد شاهد ریزش بازار خواهیم بود ولی اگر دامیننس تتر کاهش یابد بازار سبز و مثبتی را شاهد خواهیم بود. پس کاهش دامیننس و کاهش میزان خرید تتر توسط معامله‌گران یکی از عوامل مهمی است که به رشد بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

از کجا بفهمیم بازار ارز دیجیتال در حال رشد است؟

 پس از این که عوامل موثر بر رشد بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم، نوبت به تشخیص روند صعودی بازار است. برای این کار لازم است هوشیار باشید و نشانه‌های صعودی شدن بازار کریپتو را تشخیص دهید. موارد زیر به شما کمک می‌کند که بفهمید بازار ارز دیجیتال در حال رشد است:

کاهش دامیننس تتر

زمانی که تسلط ارز تتر به بازار کمتر شود، می‌توانید خودتان را برای داشتن بازار صعودی آماده کنید.

افزایش هولدرهای ارزهای بزرگ مثل بیت کوین و اتریوم

این دو ارز بیشترین تسلط را بر بازار کریپتو دارند. پس اگر متوجه شدید که فعالیت‌های مشکوکی مبنی بر افزایش تعداد کیف پول این دو ارز دیده می‌شود، می‌توانید انتظار یک بازار صعودی را داشته باشید.

نشانه های رشد بازار ارزهای دیجیتال

حرکت نهنگ‌ ها

شما باید روانشناسی بازار را یاد بگیرید تا بتوانید رشد بازار را به‌راحتی تشخیص دهید. نهنگ‌ها جزو افراد تاثیر گذار بر بازار کریپتو هستند و شناسایی حرکت آن‌ها به شما کمک می‌کند که روند بازار را تشخیص دهید. نهنگ‌ها سرمایه زیادی را در اختیار خود دارند و اگر تصمیم به خرید و فروش بیت کوین کنند بر روی بازار تاثیر می‌گذارند. پس اگر متوجه شدید که نهنگ‌ها تعداد زیادی بیت کوین خریداری می‌کنند منتظر خبرهای خوب برای بازار کریپتو باشید.

اخبار فاندامنتال مثبت

زمانی که سلبریتی‌ها، تحلیل‌گران و حتی صرافی‌ها شروع به انتشار اخبار مثبت درباره بیت کوین و بازار کریپتئ می‌کنند، باعث می‌شود که افراد بیشتری روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. پس با دنبال کردن اخبار فاندامنتال و شناسایی آن‌ها می‌توانید رشد بازار ارزهای دیجیتال را تشخیص دهید.

جمع بندی

فعالیت ارزهای دیجیتال با پیدایش بیت کوین آغاز شد و در طول 14 سالی که از تاسیس بازار کریپتو می‌گذرد شاهد نوسانات زیاد آن هستیم. همانند سایر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال نیز هم با رشد همراه بوده و هم در بازه‌های زمانی مختلف زیان‌های زیادی را به معامله‌گران متحمل کرده است. برای این که از ضرر و زیان در این بازار مالی جلوگیری کنید، لازم است نشانه‌های رشد بازار را بشناسید و در فرصت‌های مناسب وارد معاملات شوید. با کسب این دانش درباره شرایط رشد بازار ارزهای دیجیتال و مراجعه به صرافی ایرانی کارت، می‌توانید معاملات خود را با کارمزد پایین و در فرصت مناسب انجام دهید.

نظرات بینندگان