arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

وزیر آموزش و پرورش: امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت هویت ملی و اسلامی نسل جوانان از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال دانش آموزان کشور بیست مدال المپیادهای علمی جهان در رشته‌های مختلف را کسب کردند و بر خلاف شایعات،امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی بوتراب شهرستان خوی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در فرآیند احداث آموزشگاه ها، توجه به امکان تحقق ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروریست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم اهمیت به هویت اسلامی ملی دان آموزان تاکید کرد و افزود: تقویت هویت ملی و اسلامی نسل جوانان از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

نوری با اشاره به پروژه‌های عمرانی وزارت گفت:رویکرد دولت مردمی سازی امور است و حضور فعال خیرین مدرسه ساز در کنار دولت بهترین نمود این مهم است.

وی تصریح کرد:امسال دانش آموزان کشور بیست مدال المپیاد های علمی جهان در رشته های مختلف را کسب کردند و بر خلاف شایعات، امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند.

نوری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش افزود:۱۲۵ هزار نفر نیروی انسانی پیش از سال ۹۲ تعیین تکلیف شدند و مجوز جذب ۱۳۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور اخذ شده است که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر از بین دکترمعلمان پذیرش خواهد شد.

 

نظرات بینندگان