arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

عضويت دختر جوان در سايت همسريابي دردسرسازشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضويت در سايت همسريابي باز هم موجب ايجاد دردسر براي يک دختر و دستگيري پسري شد که قصد سوء استفاده داشت. به گزارش معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در هفته گذشته، دختري از شهر ياسوج به پليس فتاي استان کهگيلويه و بويراحمد مراجعه کرد و در شکايتي عنوان داشت: به قصد ازدواج در يکي از سايت هاي همسريابي ثبت نام کردم و پس از آن مشخصات ظاهري و سجلي خود را در سايت قرار دادم و عنوان کرده بودم که تمايل به ازدواج با پسري با فلان مشخصات را دارم. دختر جوان اضافه کرد: چند روز پس از آن، پسري از طريق سايت برايم پيام فرستاد که من همان پسر مورد نظر شما براي ازدواج مي باشم و تمامي شرايط و مشخصات مورد نظر شما را دارم. پس از اين پيام چند بار ديگر هم ما براي هم پيام هايي ارسال کرديم و با اين کار آشنايي مان بيشتر شد، تا آن که بالاخره در يکي از همين تماس ها آدرس ايميل بينمان رد و بدل شد و پسر به ظاهر خواستگار از من خواست که به منظور ديدن وضعيت ظاهري ام چند تا از عکس هاي شخصي ام را برايش ارسال کنم. من نيز که کاملا به او اعتماد کرده بودم، بدون اين که متوجه پيامدهاي اين کار باشم تعدادي از عکس هايم را براي او ارسال کردم اما پس از چند روز، آن پسر غريبه با ارسال ايميلي درخواست کرد که به منظور ازدواج و آشنايي بيشتر ابتدا مدتي با هم رابطه دوستي داشته باشيم، او در اين ايميل همچنين تقاضاي نامشروع کرد که من مخالفت کردم اما اين پايان ماجرا نبود و پسر شياد در ايميل ديگري که برايم فرستاد تهديد کرد که اگر به خواسته هاي او مبني بر ارتباط با يکديگر تن ندهم همه تصاويري را که از من دريافت کرده است از طريق اينترنت منتشر خواهد کرد و آبرويم را خواهد برد. اين دختر اضافه کرد: وقتي اين تهديد را دريافت کردم ديگر تماسم را با او قطع کردم و به ديگر ايميل هايش جواب ندادم تا الان که آمده ام از اين پسر فريبکار شکايت کنم. اين گزارش حاکي است پس از اعلام اين شکايت، مأموران پليس فتا عمليات خود را براي شناسايي اين فرد آغاز کردند و پس از بررسي هاي فني متهم را شناسايي و دستگير کردند. در همين خصوص معاون اجتماعي پليس فتاي ناجا از شهروندان خواست که به هيچ عنوان به سايت هاي همسريابي اعتماد نکنند، زيرا سوء استفاده کنندگان و کلاهبرداران در فضاي مجازي به راحتي تغيير چهره مي دهند و خود را به عنوان خواستگار به زنان و دختران جوان نزديک مي کنند و با اين اقدام چه بسا موجب هتک حرمت و حيثيت آنان مي شوند.

انتقام گيري از دختري در فضاي اينترنت

خبر ديگري درباره هتک حيثيت دختر جواني از طريق اينترنت حاکي از آن است که چند روز پيش دختري به پليس فتاي استان همدان مراجعه کرد و اظهار داشت: فرد ناشناسي تعدادي از عکس هاي خصوصي ام را از طريق اينترنت در يکي از شبکه هاي اجتماعي منتشر کرده است و از اين طريق آبروي مرا برده است. پس از اين شکايت، مأموران پليس به دستور سرهنگ وطني؛ رئيس پليس فتاي استان همدان اقدام به پيگيري موضوع براي شناسايي عامل انتشار تصاوير کردند. کارآگاهان در بررسي هاي خود در فضاي مجازي دريافتند که شخص ديگري اقدام به ساخت پروفايلي در يکي از صفحات اجتماعي با نام و مشخصات دختر جوان کرده است و تعدادي از عکس هاي وي را نيز از طريق همين پروفايل به اشتراک گذاشته است. مأموران پس از رديابي فني، سرانجام موفق به شناسايي متهم شدند و او را دستگير کردند، متهم دستگير شده نيز در بازجويي ها گفت: اطلاعات و عکس هاي شخصي اين دختر را از طريق يکي از دوستانش به دست آورده ام و مي خواستم با انتشار عکس هايش از وي انتقام بگيرم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
پرهام
|
CANADA
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
5
23
دندتون نرم ، حتما دنبال شوهر تحصيل كرده دكتر يا مهندس، تك پسر خانواده، پولدار، داراي اجازه اقامت در كانادا، ويلا و خونه و مهريه چند ميلياردي بوده كه بدو بدو از حول اين كه كيس رو از دست نده افتاده تو دام،
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
10
19
حقتونه احمقهای بی شعور
ایکسیا ایگرگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
5
9
از شیراز زکات زیبایی توکل به خداوند است
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
4
23
به نظر حقیر یک موسسه رسمی قانونی باید برای این سایتهای همسریابی تشکیل شود تا جوانان راحتتر ازدواج نمایند نظیر وام تشویقی و اشتغال متاهلین نسبت به مجردین و کمی هم نظارت خانواده ها بر روی دختران و پسران جوان بیشتر شود و دولت و مجلس اهتمام بورزند و خیرات باقیات برای خودشان بذارند
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
3
13
انقدر از اين خبر ها بر عليه سايتهاي همسر يابي منتشر كرديد كه همه رو فيلتر كردند.انتخاب جان به عنوان مستقل ترين سايت خبري كه ميشناسم لطفا شما يك طرفه نگاه نكن.اين تهديدات براي جوانان و خصوصا دختران(كه هميشه در اين اخبار متضرر شده اند)در محيط واقعي هم وجود داره و نميشه گفت كه امار محيط مجازي بيشتره.من به عنوان كسي كه عشق زندگيمو از اين راه پيدا كردم ميگم كه خيليا از طريق همين سايتها انتخاب درست و منطقي داشتن و الان با هم زندگي خوبي دارن. دايره انتخاب جوان ها تو كشور ما خيلي محدوده.و اين سايتها براي كساني كه ميخاستن به شكل اگاهانه ازدواج كنن خيلي به درد خور بود.ولي متاسفانه مشابه اكثر مواردي كه با مشكلات برخورد ميشه اين بار هم برخورد اشتباه انتخاب شد.فيلتر كردن سايتها.
نظرات بینندگان