arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

رباتی که نمونه گیری دهانی آزمایش کرونا را انجام می‌دهد

ربات هوشمند نمونه گیری دهانی، می‌تواند کارکنان پزشکی را از تلاش برای نمونه گیری دهانی بیمارانی که احتمالا کرونا دارند، نجات دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات هوشمند نمونه گیری دهانی، می‌تواند کارکنان پزشکی را از تلاش برای نمونه گیری دهانی بیمارانی که احتمالا کرونا دارند، نجات دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تعیین این که کرونا داریم یا نه، انجام نمونه گیری دهانی است که  در حال حاضر، شامل نمونه برداری از مخاط داخل دهان می‌شود.

نمونه گیری از بینی و دهان بسیار دشوار است، حتی برخی از افراد، به طور غیرارادی با مشت به صورت پرستار می‌کوبند، اکنون ربات هوشمندی که می‌تواند نمونه گیری دهانی انجام دهد، بسیاری از مشکلات را حل کند.

در مقاله‌ای که در IEEE Robotics and Automation Letters منتشر شده است، محققان مؤسسه هوش مصنوعی و رباتیک شنژن در چین، رباتی را معرفی می‌کند که برای محافظت از ایمنی کارکنان پزشکی در طول فرآیند نمونه برداری استفاده می‌شود.


 این سیستم، یک بازوی UR۵ را با یک محرک میکروپنوماتیک نرم یکبار مصرف متصل به حسگر نیرو ترکیب می‌کند تا عمل پاکسازی درون گلو را انجام دهد و با یک سنسور بینایی تعیین می‌کند که از کجا نمونه بگیرد.  

در پشت این بازوی رباتیک قدرتمند، مفاصل پشتیبانی وجود دارد که می‌تواند با سرعت ۱۸۰ درجه در ثانیه حرکت کند. 

نظرات بینندگان