arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

چین و روسیه: گفت‌وگوهای وین رو به جلو در جریان است / اولیانوف: دستیابی به توافق نهایی تا فوریه امکان پذیر است

مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین در تازه ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که در وین با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد تصریح کردند که مذاکرات رو به جلو در جریان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین در تازه ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که در وین با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد تصریح کردند که مذاکرات رو به جلو در جریان است.

«وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین پنجشنبه شب پس از انجام مذاکرات در هتل کوبورگ که گفت‌وگوهای رفع تحریم ها جریان دارد به ایرنا گفت که مذاکرات رو به جلو و در حال پیگیری است.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم که دقایقی بعد از هتل کوبورگ خارج شد بیان داشت که بر اساس ارزیابی مسکو دست یابی به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تا ماه فوریه امکان پذیر است. وی اضافه کرد که نه تنها روسیه بلکه سایر طرف‌ها هم اذعان دارند که گفت‌وگوها در حال پیشرفت است.

اولیانوف پیشتر در توئیتی از ملاقات با نمایندگان سه کشور اروپایی برای رایزنی درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها خبر داد. وی در این پیام توئییتری نوشت: امروز با همکاران اروپایی خود دیدار کردم تا یادداشت‌های مربوط به وضعیت مذاکرات وین را مورد مقایسه قرار دهیم.

نظرات بینندگان