arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

سگ‌های رباتیک عرصه اشتغال انسان‌ها را تنگ کردند

از سگ‌های رباتیک چهار پا در نیروی کار برای کاربرد‌هایی مانند بازرسی، امنیت و ایمنی عمومی استفاده می‌شود. این ربات‌های چهارپا، پلتفرم‌های هوشمند و متحرکی هستند که بسته به نوع اطلاعاتی که شرکت‌ها می‌خواهند جمع‌آوری کنند، می‌توانند به محموله‌های مختلف مجهز شوند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 از سگ‌های رباتیک چهار پا در نیروی کار برای کاربرد‌هایی مانند بازرسی، امنیت و ایمنی عمومی استفاده می‌شود. این ربات‌های چهارپا، پلتفرم‌های هوشمند و متحرکی هستند که بسته به نوع اطلاعاتی که شرکت‌ها می‌خواهند جمع‌آوری کنند، می‌توانند به محموله‌های مختلف مجهز شوند.  

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از CNBC،   رقابت در بازار ربات‌های چهار پا در حال داغ شدن است.  در ایالات متحده،  Boston Dynamics حدود ۱۰ سال است که ربات Spot ۷۰ پوندی خود را توسعه می‌دهد.  در همان نزدیکی،  MIT نیز روی یک ربات چهار پای کوچکتر کار می‌کند که آن را "یوزپلنگ کوچک" می‌نامد.  Ghost Robotics در فیلادلفیا در حال ساخت ربات‌هایی برای کاربرد‌های نظامی است، در حالی که در خارج از کشور،  Anybotics مستقر در سوئیس در حال ساخت ربات چهارپایی است که آن را Anymal می‌نامد و شرکت‌های چینی مانند Deep Robotics،  Weilan و Unitree Robotics همگی در حال ساخت نسخه‌های جدید خود هستند، اگرچه به نظر می‌رسد این دو شرکت آخر حداقل تا حدی بر بازار رباتیک شخصی تمرکز کرده‌اند.

بازار جهانی،   ربات‌های بازرس در سال ۲۰۲۰ حدود  ۹۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۱۴ میلیارد دلار برسد. برای مثال National Grid را در نظر بگیرید، یک شرکت برق و گاز که به مشتریان در ماساچوست، نیویورک و رود آیلند خدمات ارائه می‌دهد.

 این شرکت از دو ربات ساخته شده توسط Boston Dynamics مستقر در ماساچوست برای انجام بازرسی‌های معمول استفاده کرده است.  ربات‌ها مجهز به LIDAR هستند که به آن‌ها کمک می‌کند ناوبری کنند، همچنین دارای دوربین‌های بصری و حرارتی برای گرفتن عکس‌های دقیق و تصاویر حرارتی از تجهیزات موجود در ایستگاه فرعی هستند.  قبل از استفاده از اسپات، اکثر بازرسی‌ها در پست‌های شبکه ملی توسط افراد انجام می‌شد.

سگ‌های رباتیک عرصه اشتغال انسان‌ها را تنگ کردند 

دین برلین، مهندس ارشد فناوری رباتیک در National Grid می‌گوید: "ما سرمایه‌گذاری روی ربات را یک سرمایه‌گذاری محتاطانه می‌دانیم، زیرا شرایط عملیاتی ایمنی را برای کارکنان ما بهبود می‌بخشد.  این ربات همچنین دارای یک مزیت است که بسیار قابل تکرار است. این ربات تصاویر را از یک زاویه و هر بار از یک نقطه نظر جمع آوری می‌کند، که بسیار مفید است، زیرا به ما امکان می‌دهد تصاویر جمع آوری شده در زمان‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم. قادر به دیدن هر گونه روند یا تغییر در رفتار است. "

 

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که صنعت بیمه به تنهایی ۱.۷ میلیارد دلار برای سیستم‌های روباتیک در سال ۲۰۲۵ هزینه خواهد کرد؛ و سایر صنایع نیز ممکن است از این روند پیروی کنند.  در میان همه‌گیری کرونا، بازار کار فشرده بسیاری از شرکت‌ها را مجبور می‌کند به اتوماسیون روی بیاورند.  یک نظرسنجی که در دسامبر ۲۰۲۰ توسط مک کینزی انجام شد، نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان در آمریکای شمالی و اروپا گفتند که در طول سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید را افزایش داده‌اند، بدون اینکه فناوری‌های کار از راه دور را شامل شود.

فانکهاوزر می‌گوید: "به‌عنوان یک شرکت، ما واقعاً به دنبال پذیرش این نیروی کار مصنوعی هستیم، جایی که انسان‌ها و ربات‌ها شانه به شانه برای حل مشکلات دشوار کار می‌کنند و چشم انداز ما این است که مردم نباید کار‌های خطرناکی را در مکان‌هایی انجام دهند که واقعاً نباید باشند؛ بنابراین چشم انداز ما در ۱۰ سال آینده که استخدام یک فرد یا یک ربات برای انجام کار‌های خاص می‌شود. "

نظرات بینندگان