arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

کلاهبرداری میلیاردی از زنان جوان به بهانه ازدواج و کنسرت

ماموران پلیس آگاهی سه مرد جوان را که با وعده‌هایی نظیر ازدواج و برگزاری کنسرت اقدام به فریب و کلاهبرداری از ۱۳ زن جوان کرده بودند، بازداشت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماموران پلیس آگاهی سه مرد جوان را که با وعده‌هایی نظیر ازدواج و برگزاری کنسرت اقدام به فریب و کلاهبرداری از ۱۳ زن جوان کرده بودند، بازداشت کردند.

 مدتی قبل زن جوانی به یکی از ادارات پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و اعلام کرد که چندی پیش از طریق یکی از دوستانش با مرد جوانی آشنا شده و مدتی بعد با اخذ اعتماد یکدیگر این مرد پیشنهاد شراکت در برگزاری یک کنسرت را به او داده و این زن نیز با توجه به ادعای سوددهی بالا و نیز اعتمادی که به این مرد پیدا کرده بود، مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را به شماره کارت متعلق به پدر این فرد واریز کرده است اما پس از واریز وجه دیگر خبری از مرد جوان نشده و پاسخی هم به تماس‌های این زن نداده است.

با کسب این اطلاعات، ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شده و در نخستین گام مبلغ جابجا شده را ردیابی کردند که در جریان آن متوجه شدند شماره کارت مذکور واقعا متعلق به پدر متهم است اما پدر او مدتی پیش فوت شده و متهم از این شماره کارت سوءاستفاده کرده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران با استفاده از شیوه‌ها و ترفندهای پلیس محل تردد این فرد را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را در محدوده میدان ونک دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

با انتقال متهم به مقر پلیس، وی تحت بازجویی قرار گرفته و علاوه بر اقرار به جرم خود دو همدست دیگرش را نیز که یکی از استان تهران و دیگری در استان البرز بود، معرفی کرد. در همین راستا نیز ماموران در عملیات‌هایی جداگانه این فرد را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر ا اعلام کرد که متهمان در اعترافات خود به کلاهبرداری از۱۳ زن جوان اعتراف کردند. این افراد به بهانه‌هایی نظیر ازدواج، سرمایه‌گذاری در برگزاری کنسرت و ... اقدام به فریب زنان جوان کرده و در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.

 ایسنا

نظرات بینندگان