arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

گزارش كيهان از تركيب فراكسيون ها در مجلس نهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیهان نوشت: در حالي كه برخي از نمايندگان مجلس به دنبال ايجاد چند دستگي و تعدد در فراكسيون اصولگرايان مجلس هستند بيش از 150 نفر از نمايندگان ضمن ابراز نگراني از اين حركت خواهان تشكيل فراكسيون واحد اصولگرايان شدند.

153 نفر از اصولگرايان مجلس نهم در جلسه هم انديشي اصولگرايان مجلس بر لزوم وحدت اصولگرايان و تعيين استراتژي جديد براي مجلس نهم و تغيير برخي تركيب ها در رياست مجلس تاكيد كردند.

مجلس هماهنگ و متحد
لازمه 4 سال آينده
جواد آرين منش نماينده مشهد با بيان اينكه در شرايطي كه كشور با مشكلات جدي همچون اشتغال جوانان، تورم، بيكاري و فشارهاي استكبار مواجه است ما بايد وحدت را دستور كار اصلي خود قرار دهيم، افزود: دهه چهارم دهه پيشرفت و عدالت است و ما بايد در 4 سال عمر مجلس آينده كه با 4 سال پاياني برنامه پنجم توسعه همزمان شده كشور را به يك سامان برسانيم.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به لزوم برقراري عدالت، كاهش تصدي گري هاي دولت و مطرح شدن الگوي ايراني-اسلامي در كشور يادآور شد: همه اين مسائل و اهداف، مستلزم برخورداري از يك مجلس متحد و هماهنگ است كه به جاي وقت گذراني و درگيري، اهداف نظام را محقق كند.
وي تصريح كرد: اصولگرايان به جاي تشكيل فراكسيون هاي كوچك و تقابل با يكديگر بايد وحدت را سرلوحه خود قرار دهند چرا كه تنها وحدت است كه مي تواند اين اهداف را محقق كند.
آرين منش با بيان اينكه اگر قرار باشد اصولگرايان در قالب فراكسيون هاي مختلف به جان يكديگر بيفتند ديگر نمي توانند اين اهداف مهم را محقق كنند، متذكر شد: اين همدلي بايد در انتخاب رئيس مجلس نيز وجود داشته باشد.
نماينده مردم مشهد ادامه داد: در بين جريان اصولگرايي براي رياست مجلس آقايان حداد و لاريجاني مطرح هستند همانطور كه در مجلس هشتم نيز اينگونه بودو با تشكيل فراكسيون اصولگرايان لاريجاني انتخاب شد و ديگر در صحن علني رقابتي پيش نيامد.
وي بر همين اساس خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز پس از تشكيل فراكسيون واحد اصولگرايان آنها بايد از بين گزينه هاي مطرح، رئيس مجلس آتي را با صميمت و همدلي انتخاب كنند و كار را به پايان برسانند.
وحدت موجب رفع مشكلات مردم مي شود
لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به ضرورت وحدت و يكپارچگي در بين اصولگرايان اشاره كرد و اظهار داشت: اصولگرايان در انتخابات در حالي كه انتظار وحدت بود، به وحدت كامل نرسيدند و با ليست هاي جداگانه وارد مجلس شدند.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه نياز و مصلحت امروز كشور و دستور مقام معظم رهبري وحدت نمايندگان است، تصريح كرد: وحدت موجب رفع مشكلات مردم و تحقق مطالبات آنهاست و تشكيل فراكسيون فراگير اصولگرايان مي تواند به اين امر كمك كند.
وي بر همين اساس فراكسيون فراگير اصولگرايان را فراكسيوني دانست كه به صورت كارشناسي كارها را انجام مي دهد و مي تواند در جهت تحقق اهداف و رفع نيازهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه تلاش كند.
افتخاري با تاكيد بر اينكه اين فراكسيون فراگير مي تواند فراكسيون هاي ديگري را نيز تحت نظر خود داشته باشد، گفت: اصولگرايان با ذائقه هاي مختلف مي توانند فعاليت هاي خود را انجام دهند تا از همه ظرفيت مجلس استفاده كنند.
به سرنوشت مجلس ششم دچار نشويم
محمد كريم عابدي عضو فراكسيون اكثريت مجلس نيز گفت: فراكسيون اصولگرايان بايد الگوي وحدت براي مجلس، قوه مقننه و كشور باشد چرا كه هرگونه انشقاق در درون اصولگرايي اگرچه در كوتاه مدت ممكن است به نفع برخي از افراد تمام شود اما در بلند مدت شرايطي همانند مجلس ششم را به وجود مي آورد و كساني كه نبايد در موضع قدرت قرار بگيرند اكثريت خواهند داشت.
وي با بيان اينكه اصولگرايان نبايد تجربيات گذشته را فراموش كنند اظهار داشت: رمز پيروزي انقلاب اسلامي وحدت بود و كشور ما با اتحاد در برابر توطئه هاي دشمن در دفاع مقدس و در عرصه داخلي به پيروزي رسيده است و خطر فتنه و انحراف نيز با وحدت و اتحاد پشت سر گذاشته شد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: جايگاه رياست مجلس نبايد موجب ايجاد انشقاق و تجزيه فراكسيون اصولگرايان شود و به نفع همه اصولگرايان است كه نظرات مقام معظم رهبري را مرور كرده و بدانند كه خير دنيا و آخرت همه نمايندگان اصولگرا در اين است كه با وحدت پشت سر مقام معظم رهبري حركت كنند.
تمام اصولگرايان
در ذيل يك فراكسيون
ولي اسماعيلي عضو فراكسيون اصولگرايان در مورد تركيب فراكسيون ها در مجلس نهم گفت: با توجه به تركيب مجلس نهم هم به نظر مي رسد فراكسيون اكثريت با حضور تمام اصولگرايان راه يافته به اين مجلس تشكيل شود.
اسماعيلي با بيان اين كه در بين اصولگرايان راه يافته به مجلس نهم هم سليقه هاي متفاوتي ديده مي شود اظهار كرد: با اين وجود مانند مجلس هشتم تاكيد بر اين است كه افراد جناح هاي ديگر در تركيب فراكسيون اكثريت حضور نداشته باشند، بعد از تشكيل فراكسيون اكثريت در مجلس سليقه هاي متفاوت مانند مجلس هشتم مي توانند فراكسيون هاي ديگري در ذيل فراكسيون اكثريت تشكيل دهند.
    
   
نظرات بینندگان