arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: تشكيل جلسه شوراى امنيت [سازمان ملل]، براى رسيدگى به شكايت اتحاديه عرب در خصوص برنامه گسترش بخش يهودى‌نشين بيت‌المقدس شرقى و مخالفت آمريكا، مسأله مهم روز است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

بعد از نماز صبح، در ساحل دريا قدم زدم. منظره طلوع آفتاب در دريا خيلى زيباست. تا عصر هم با مطالعه و قدم زدن و سرگرمى با ليلى، دختر ياسر گذشت. گزارش‌هاى كامپيوترى را هم توسط كامپيوتر سيار [= لپ‌تاپ] كه از طريق خط تلفن پُر مى‌كنند، ديدم. مشاجره قلمى دو خط چپ و راست كه موضع‌شان را عوض‌كرده، ادامه دارد. آقاى افشار، [مدیرکل تشریفات مجمع] آمد و برنامه مراجعت به تهران، براى ملاقات با نخست‌وزير ايتاليا را آورد.

تشكيل جلسه شوراى امنيت [سازمان ملل]، براى رسيدگى به شكايت اتحاديه عرب در خصوص برنامه گسترش بخش يهودى‌نشين بيت‌المقدس شرقى و مخالفت آمريكا، مسأله مهم روز است و ممكن است، تشنج سياسى بين اعراب و آمريكا ايجاد كند و اختلافات شديد بين [بنیامین نتانیاهو]، نخست‌وزير و [عزر وایزمن]، ریيس‌جمهور اسرایيل، مشكل جديد اسرایيل است.

نظرات بینندگان