arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۸ خرداد ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: اعتصاب خلبانان فرانسه، در آستانه شروع مسابقات جام جهانى فوتبال در این کشور، مشكل جدى به‌وجود آورده است. مرگ [ژنرال سانی آباچا]، حاكم نظامى نيجريه و جانشينى ریيس ستاد و تصميم سازمان وحدت آفريقا، به ناديده‌گرفتن برخى از تحريم‌هاى شوراى امنيت [سازمان ملل] عليه ليبى، در صورت عدم توجه به پيشنهاد محاكمه دو متهم در كشور ثالث و بى‌طرف، مورد توجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

 
در دفتر كوشك بودم. در گزارش‌هاى داخلى، مسأله محاكمه آقاى كرباسچى، [شهردار تهران]، مورد توجه رسانه‌هاى داخلى و خارجى است و هر جناحى از نظر افكار خود تحليل مى‌كنند.

تلفنى، حال آيت‌الله خامنه‌اى را جويا شدم. گفتند، حال‌شان خوب است و در باغ شميران استراحت مى‌كنند. برنامه‌ها تعطيل است و بنا دارند به زودى براى عمل‌كردن به وعده‌اى كه قبلاً به مردم آمل داده‌اند، به آمل بروند.

فرزند آقاى [احمد] آذرى [قمی]، تلفنى گفت، بيمارستان نظر داده است كه پدرش سرطان دارد و بهتر است به خارج برود. گفتم، به وزارت اطلاعات گفته‌ام، پيگيرى كند. عصر فاطى، [رییس بنیاد بیماری‌های خاص] آمد و گزارشى از رشد سريع عمل پيوند كليه در كشور داد كه پس از تصميم دولت سازندگي، در دادن يك ميليون تومان هديه به دهندگان كليه، پيش‌آمده و از فكر حذف بيمه بيماران خاص در وزارت بهداشت و درمان، اظهارنگرانى‌كرد و براى سفر به آفريقا مشورت نمود.

اعتصاب خلبانان فرانسه، در آستانه شروع مسابقات جام جهانى فوتبال در این کشور، مشكل جدى به‌وجود آورده است. مرگ [ژنرال سانی آباچا]، حاكم نظامى نيجريه و جانشينى ریيس ستاد و تصميم سازمان وحدت آفريقا، به ناديده‌گرفتن برخى از تحريم‌هاى شوراى امنيت [سازمان ملل] عليه ليبى، در صورت عدم توجه به پيشنهاد محاكمه دو متهم در كشور ثالث و بى‌طرف، مورد توجه است.
 

نظرات بینندگان