arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ / هوا در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شمالی صاف و آفتابی است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به جز استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان که بارش پراکنده باران در آنها ادامه دارد برای اغلب مناطق کشور جوی آرام، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به جز استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان که بارش پراکنده باران در آنها ادامه دارد برای اغلب مناطق کشور جوی آرام، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

«فریبا گودرزی» روز یکشنبه درباره وضعیت جوی آب‌و هوا گفت: تا روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف، آفتابی و جوی پایدار حاکم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در طی این مدت در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در هفته جاری به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب وزش بادهای شدید گرم و مرطوب در جنوب کشور در بلندی‌های کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعت‌های عصر و شب انتظار بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از دوشنبه تا چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی نیز بارش خفیف رخ‌ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: امروز در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتاً شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های خلیج‌فارس امروز مواج و متلاطم است. برای سه روز آینده شرق دریای عمان مواج می‌شود. همچنین تا اواخر امروز دریای خزر مواج می‌شود که صیادان باید به آن توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فیروزکوه با دمای ۱۰ درجه و ورامین با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان تهران هستند.

نظرات بینندگان