arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

پیشروی کرونای انگلیسی در مازندران

۸ شهر مازندران درگیر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران جوان: دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در ۸ شهر مازندران، گفت: موارد کرونای انگلیسی علاوه بر شهای ساری، قائم شهر، نور، آمل، بابلسر و رامسر در شهر‌های تنکابن، نوشهر و سوادکوه شمالی ثبت شده است.

او تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی را ۹۷ بیمار اعلام کرد و افزود: احتمال افزایش شهر‌های درگیر استان با توجه به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در بارا‌های شب عید، انجام دید و بازدید‌ها و دورهمی‌های نوروزی و حجم زیاد مسافران بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و توجه جدی به فاصله گذاری فیزیکی و خودداری از نشست‌های خانوادگی و دورهمی‌ها تاکید کرد.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز دیروز با اشاره به ابتلای ۴۳ نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرده بود.

بر اساس نقشه رنگ‌بندی کرونا که ۹ فروردین ۱۴۰۰ منتشر شده بود مناطق آبی در مازندران کاهش یافت و به جز شهرستان‌های میاندرود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، عباس آباد و کلاردشت که آبی هستند مابقی مناطق استان زرد اعلام شدند.

 

نظرات بینندگان