arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛

گزارش تیم پزشکی در مورد چگونگی ارتحال سید احمد خمینی

یادگار امام (س) بامداد روز یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه دچار عارضه ایست قلبی و تنفسی شدند که پس از گذشت چند ساعت خانواده ایشان از این موضوع مطلع شده و کادر پزشکی بیمارستان بقیه‌الله‌ الاعظم را به کمک طلبیدند. کادر پزشکی این بیمارستان بلافاصله پس از حضور در محل پس از ۸ بار استفاده از الکتروشوک توانستند ضربان قلب ایشان را بازگردانند... به دلیل این‌که ایست قلبی ایشان مدت زیادی ادامه یافته بود، فعالیت مغز مختل گشته بود... ما در این مدت تلاش کردیم مشکلات و اختلالاتی را که در سایر اعضا مانند کلیه‌ها، ریه‌ها، کبد و خون به وجود آمده بود، رفع کنیم، اما...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ بعدازظهر جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۷۳ حاج سید احمد خمینی پس از شش روز بستری به علت عارضه قلبی، در بیمارستان بقیه‌الله تهران درگذشت. دکتر حسن عارفی سرپرست تیم معالج ایشان در مورد جزئیات بیماری و ارتحال ایشان به خبرگزاری جمهوری اسلامی چنین توضیح داد (اطلاعات، شنبه ۲۷ اسفند ۷۳):

حاج سید احمد خمینی بعد از ۶ روز بستری شدن در بخش آی‌.سی‌.‌یو بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم (جماران) مقارن ساعت ۱۵.۱۵ دقیقه روز جمعه [۲۶ اسفند ۱۳۷۳] به لقاءالله پیوست.

یادگار امام (س) بامداد روز یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه دچار عارضه ایست قلبی و تنفسی شدند که پس از گذشت چند ساعت خانواده ایشان از این موضوع مطلع شده و کادر پزشکی بیمارستان بقیه‌الله‌ الاعظم را به کمک طلبیدند.

کادر پزشکی این بیمارستان بلافاصله پس از حضور در محل پس از ۸ بار استفاده از الکتروشوک توانستند ضربان قلب ایشان را بازگردانند.

طی ۶ روز اخیر یک تیم پزشکی با بهره‌گیری از مشاوره پزشکان و متخصصان برجسته و مجرب کشور، در محل بیمارستان قلب جماران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سلامتی را به یادگار امام امت بازگرداند.

به دلیل این‌که ایست قلبی ایشان مدت زیادی ادامه یافته بود، فعالیت مغز مختل گشته بود و تیم پزشکی با دو مشکل بزرگِ کار نکردن مغز و سیستم عصبی و نیز فعالیت نکردن منظمِ دستگاه تنفس روبه‌رو بود.

ما در این مدت تلاش کردیم مشکلات و اختلالاتی را که در سایر اعضا مانند کلیه‌ها، ریه‌ها، کبد و خون به وجود آمده بود، رفع کنیم، اما از ساعت ۹ صبح جمعه فشار خون معظم‌له رو به نقصان گذاشت. با وجود به‌کارگیری روش‌های مختلف، از جمله استفاده از داروها، سقوط فشار خون ادامه یافت تا این‌که متاسفانه در ساعت ۱۵.۱۵ روز جمعه [۲۶ اسفند ۱۳۷۳] روح پرفتوح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

نظرات بینندگان