arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۵ بهمن ۱۳۷۶: انتقاد مشکینی از صحبت‌های خاتمی در مورد مظلوم بودن زنان؛ خواستند که موارد ظلم را نشان دهند

خاطرات آیت الله هاشمی: نزدیک ظهر، برای ضیافت ناهار به‌ دفتر آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] رفتیم. آقای مشکینی، صحبت‌کوتاهی داشتند و انتقاد لطیفی نمودند، از صحبت‌هایی‌که آقای خاتمی، در مورد مظلوم بودن زنان کرده‌اند و خواستند که موارد ظلم را نشان بدهند و نیز از تورم گفتند. آقای خاتمی هم صحبت‌ کردند و توضیح دادند که سازندگی و ایجاد اشتغال، مستلزم تورم است و برای جذب سرمایه‌های خارجی، نیاز به امنیت و تنش‌زدایی داریم و از کارهای زیربنایی و سازندگی من تجلیل‌ کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

صبح با دیگر اعضای [مجلس] خبرگان، به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم. آقای مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان]، صحبت کوتاهی نمودند. آقای [ابراهیم] امینی، دبیر خبرگان هم گزارش برگزاری اجلاس را داد و ضمن تشکر، از صحبت‌های مؤثر من در اجلاس گفت که باعث تفاهم و کم‌ شدن برخوردهای سلیقه‌ای شد. معمولاً بعد از آن، هر کدام‌ که برای سخنرانی می‌آمدند، می‌گفتند با صحبت‌های آقای هاشمی، دیگر نیاز به توضیح نمی‌بینیم. آیت‌الله خامنه‌ای، صحبت‌های تندی نسبت به آمریکا کردند

نزدیک ظهر، برای ضیافت ناهار به‌ دفتر آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] رفتیم. آقای مشکینی، صحبت‌کوتاهی داشتند و انتقاد لطیفی نمودند، از صحبت‌هایی‌که آقای خاتمی، در مورد مظلوم بودن زنان کرده‌اند و خواستند که موارد ظلم را نشان بدهند و نیز از تورم گفتند. آقای خاتمی هم صحبت‌ کردند و توضیح دادند که سازندگی و ایجاد اشتغال، مستلزم تورم است و برای جذب سرمایه‌های خارجی، نیاز به امنیت و تنش‌زدایی داریم و از کارهای زیربنایی و سازندگی من تجلیل‌ کردند.

بعد از نماز و ناهار به دفترم رفتم. عصر آقای [محمدعلی] صدوقی آمد. اظهار نگرانی و چاره‌جویی نمود، در مورد مسئله آیت‌الله منتظری و مشکلات رکود و بیکاری‌که در دولت جدید به‌ وجود آمده و نیز از اینکه استانداری اصفهان گفته‌ که آب به یزد نمی‌دهند.

شب اعضای مجلس خبرگان، میهمان من بودند. آقای مشکینی صحبت‌کردند. من هم به درخواست آن‌ها، توضیحاتی درباره قلمروی‌ مسئولیت‌ها و اختیارات مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت نظام دادم و به آن‌ها از کتاب‌های خودم و یک جلد اطلس تاریخ اسلام هدیه کردم. آقایان حقی و حایری همدانی، از سخنرانی من در خبرگان و نیز خطبه‌های جمعه در روز قدس و مسئله آیت‌الله منتظری تقدیر کردند.

آقای [محمد] امامی‌کاشانی، از اینکه دکتر [علی‌اکبر] ولایتی، پیشنهاد نامزدی انتخابات [مجلس] را نپذیرفته و آقای ناطق [نوری]، پیگیری‌ لازم را نکرده، ناراضی بود. آقایان [محمد] مؤمن و [سیدحسن] طاهری‌خرم‌آبادی گفتند، آیت‌الله خامنه‌ای در مورد مسئله آیت‌الله منتظری، موافق با گذشت هستند و از من استمداد کردند. آقای بنایی خواست که من بیشتر به حوزه قم برسم.

 

نظرات بینندگان