arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

واکنش احمدی‌نژاد به فریادهای مردم در میان شعرخوانی‌اش: مخلص همه شما هم هستیم

همه نامه ها را بگیرید و بیاورید!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دلیل حضور احمدی‌نژاد در مراسم بزرگداشت روز سعدی که در آرامگاه این شاعر در شیراز برگزار شد، مردم برای طرح مسائل و مشکلاتشان در این مراسم حاضر شده و در میانه سخنرانی وی درخواست‌هایشان را مطرح می‌کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر به شیراز، مراسم گرامیداشت روز سعدی که پنجشنبه شب 31 فروردین‌ماه در سعدیه شیراز برگزار شد با حواشی جالبی همراه بود.

با وجود اینکه در اعلام برنامه مراسم اعلام شده بود که در این مراسم استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی و فلسفه مانند غلامرضا اعوانی، غلامحسین ابراهیم دینانی، رضا داوری اردکانی، رسول جعفریان، که به مناسبت روز سعدی از تهران به شیراز دعوت شده‌اند نیز حضور خواهند داشت، این افراد با اینکه در شیراز حضور داشتند از شرکت در این برنامه خودداری کردند که شنیده‌های خبرنگار مهر حاکی از این بود که علت این موضوع صادر نشدن کارت ویژه ورود به مراسم برای آنها بود.

تجمع مردم شیراز در محل سعدیه برای دیدار با رئیس جمهور و ارائه نامه‌های دست‌نویسشان به وی قابل توجه بود. برخی از مردم حاضر در مراسم، در میانه سخنرانی احمدی نژاد سوال‌ها و خواسته‌های خود را با صدای بلند مطرح می‌کردند که احمدی‌نژاد در واکنش به آنها با قطع سخنرانی خود(که همراه با شعرخوانی قطعات بی شماری از سعدی بود) گفت: مخلص همه شما هم هستیم. به موقع‌اش چشم.

از میان تمامی اهالی شعر و ادب حاضر در شهر شیراز، مراسم گرامیداشت روز سعدی تنها با شعرخوانی یک شاعر جوان تاجیکستانی با عنوان رستم آی محمدوف همراه بود که وی نیز به قرائت دو غزل که یکی از آنها غزلی عاشقانه بود، پرداخت.

اجرای بداهه نوازی و آواز سنتی توسط دو تن از استادان موسیقی فارس نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

رئیس جمهور پیش از سخنرانی خود سه نسخه خطی را نیز رونمایی کرد؛ نسخه خطی کلیات سعدی کتابت شده در سال 1214 هجری قمری، نسخه خطی کلیات سعدی کتابت شده در سال 1232 هجری قمری و نسخه خطی نفیس گلستان که در سال 1389 شمسی توسط هنرمند شیرازی محبوبه تلاش کتابت شده بود.

شایان ذکر است؛ در پایان سخنرانی، احمدی نژاد نام دو تن از همراهان خود را پشت بلند صدازد و گفت: همه نامه ها را بگیرید و بیاورید!
نظرات بینندگان